-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Vad är viktigast när du skall köpa en barnvagn?
-
Antagligen är jag riktigt trög för jag fattar inte?? Reklam för en speciell barnvagn eller vadå?
-
Just nu - på jakt efter en vagn som inte har maxlast 15 kg utan minst 20, helst vändbar, lätt, går att köra på dåligt plogad väg och annan lätt terräng, minst 150° viloläge och har minst 60 cm från sittyta till sufflett.
Klassar det som funktion... är den inte användbar för mitt barn så kvittar det hur snygg eller säker den är. -
Att den har hjul och en korg att lägga ungen i.
-
Absolut ingen reklam! men undersökningen kan komma att ligga till grund för vad barnvagnstillverkarna skall lägga in energi på. De alltså ni som bestämmer framtiden.Rosa Fluff skrev 2014-01-29 12:04:09 följande:Antagligen är jag riktigt trög för jag fattar inte?? Reklam för en speciell barnvagn eller vadå?
-
Allt är viktigt tycker jag. När jag kollade efter en vagn så kollade jag först utseendet, jag ville inte ha en ful vagn. Sedan kollade jag om den gick bra att gå med, hur bromsen funkade, hur man vecklade ihop den och så, och till sist kollade jag priset. :)henrikbie skrev 2014-01-29 10:54:04 följande:
-
Nu förstår jag. Har gamla appen så såg inte att det var en omröstningstråd. : )
-
Att den är säker är så klart ett grundkrav men de är ju de flesta vagnarna av välkända märken här i Sverige. För mig kom sedan funktion snäppet före design men jag hade aldrig valt en vagn jag tyckte var riktigt ful.
Men det är svårt att få allt man önskar i samma vagn.
Mina grundkrav var:
Lätt
Svängbara framhjul
Vändbar sits
Hyfsat enkel att fälla
Önskemål:
Snygg
Smarta tillbehör
Stora hjul
Fällbar i ett stycke
Jag fick ge upp de stora svängbara framhjulen och att den skulle vara fällbar i ett stycke. I efterhand hade jag även önskat ett helt plant liggläge i sittdelen istället för ergonomisk sits för det tyckte inte mitt barn om. -
Bra funktioner som att den är lätt att köra och lätt att fälla ihop, väldigt viktigt. Barnet ska sitta bra. Säkerheten är ju såklart viktig men jag utgår ändå från att de vagnar som säljs här i Sverige är testade. Design bryr jag mig inte alls om.
-
Mina krav är:
* Att den är säker
* Kvalitet
* Lätt att hantera
* Skön att köra
* Färg och form
Jag väljer retrovagn. Helst emmaljunga 70-75 =)
-
Säkerhet är en förutsättning. Alla vagnar vi tittade på är säkra, det var funktion som avgjorde vilken vi till slut valde. Ska man köra en vagn dagligen i flera år ska den vara lättkörd och smidig.
-
Den ska vara bekväm att köra. Hade den haft dödmansgrepp eller nåt annat otympligt så går den bort direkt. Och så ska den vara lätt att fälla ihop och lyfta, och ta liten plats i bilen. Att den är säker, dvs broms som funkar, inte fäller ihop sig själv, och inte går att klämma sig på etc, är självklart. Det är en hygienfaktor som du inte kan använda i marknadsföringen.