• Änglatuss

gult urin :-(

har tänkt på de senaste dagarna, mitt kiss är så jättestarkt gult, som att jag inte fått i mig vätska på flera år

men de är ju just de, jag gör inget annat än dricker, men å andra sidan är jag förkyld, har lite feber och svettas rätt mkt, kan de va därför, att vätskan kommer ut den vägen?

eller är mitt gula urin nått jag ska oroa mig över?

• Svar på tråden gult urin :-(
  • Suzanna

Nej då det tror jag inte. Om det inte svider när du kissar eller du är kissnödigt ofta men det bara kommer lite. Man kan få starkare färg på urinet när man är gravid

• Tuzze

Jag har oxå tänkt på det.. Har samma problem, men är inte förkyld...!

• Sarah 28

Mitt också, men det beror på vitaminerna jag äter. Tror att det är B-vitaminerna som gör det.
    Äter du inga såna?

• Suzanna

Hördu...du måste ju äta Mitt val kvinna i alla fall Det är bra för tröttheten.

• Angel80

Är du gul någon annanstans? I så fall kan det ju vara gulsot.

Å andra sidan kan jag också ha det så där ibland när jag går upp och kissar på nätterna.

Ring vårdguiden el vad det nu heter och frågar. Kanske bara hänger ihop med din förkylning.

• Mizax

Tror inte att det är någon fara. Var hos bm idag och fick lämna urinprov. Reagerade själv eftersom urinet såg väldigt gult ut och tänkte att nu är det säkert något fel. Men det var helt ok, inga konstigheter alls.

• liiinda

Samma här! Orade mig lite för det igårkväll! På morgonen brukar det var gult ju eftersom det är konsentrerat då! men inte på kvällen väl!

• Häxan tipp87

mitt urin blir knallgult om jag har ätit mängder apelsiner.

• Felicia 2006

Mitt är också gult men kanske har det med att man börjar gå mot sitt slut.

/ V32

• ElsaEbbesMamma

Tycker att jag har väldigt gult urin, o grumligt.. Och jag dricker massor! Mjölk o vatten osv!
    Och har aldrig haft något problem med urinet hos BM, hon har aldrig sagt något om att det varit gult eller grumligt, och det har aldrig varit något fel på mitt urin heller..

Så svider det inte eller gör ont på annat sätt när du kissar så är det nog ingen fara, men är du orolig så ring din BM o fråga..

Hoppas att det ordnar sig!

Svar på tråden gult urin :-(