• Missbeetroot

Tips på bra skola i Älvsjö

Hej!
    Vi ska välja skola till vår sexåring (förskoleklass) snart och jag undrar vad ni vet om skolor i Älvsjö/Solberga?
    Vi bor närmst Solbergaskolan men även Kämpetorp ligger nära. Någon som har erfarenhet av skolor i området?

Tack på förhand!

/Emma

• Svar på tråden Tips på bra skola i Älvsjö
  • Sara873

Hej! Jag kan varmt rekommendera Metapontum i Långbropark. Vi är nöjda och jag har 3 barn där och vi är jätte nöjda. Vi flyttade barnen dit efter att våra grannar rekommenderade den och det var det bästa vi gjort. De andra i området har jag har hört har stökigt .Lycka till! Detär inte så lätt att välja skola, jag vet.

• tredöttrar

Vi har  tre barn på Sjöängsskolan och är supernöjda. Liksom på alla andra skolor beror det mycket på vilken lärare man får och i vilken klass man hamnar. Med en skola på 900  elever finns det ju minst 900 versioner av hur det är på skolan. Men vi är nöjda.

• tredöttrar
    Sara873 skrev 2014-01-31 19:33:48 följande:
    Hej! Jag kan varmt rekommendera Metapontum i Långbropark. Vi är nöjda och jag har 3 barn där och vi är jätte nöjda. Vi flyttade barnen dit efter att våra grannar rekommenderade den och det var det bästa vi gjort. De andra i området har jag har hört har stökigt .Lycka till! Detär inte så lätt att välja skola, jag vet.
    …och även om vi supertrivs på vår nuvarande skola så vill ett av mina barn plugga mer matte och har hittat Mentapontum.  Besökte skolan idag. Känner ingen som går där. Har ni erfarenhet av spetsmatten? Åsikter? Tankar? Hur är fokus på andra ämnen än musik och matematik?
  • Numminen

Vi funderar också på metapontum till vår sexåring. Har fått mycket bra intryck när vi var där men hör gärna mer från er som redan har barn där?

• Fairydust

Är uppväxt i Solberga men flyttade därifrån för ett par år sedan, strax innan dottern började skolan. Jag har tyvärr inte mycket koll på de andra skolorna däromkring men välj INTE solbergaskolan!

Svar på tråden Tips på bra skola i Älvsjö