Pappan missbrukar , UMGÄNGE?
hej för att försöka göra en lång historia kort, jag har barn med en aktiv missbrukare han har tagit droger till och från sen han var 18 år han är närmare 40 idag.
han är blandmissbrukare så tar allt från tabletter till heroin.
han påstod sig vara ren när vi gick isär och skulle ha barnet VH men detta har såklart inte funkat , han nekar till missbruk.
Han har under en 6 mån period blivit gripen av polisen för grov olovlig körning och narkotikabrott (ringa), när han blev gripen första gången fick jag svar på min misstanke och drog och in umgänget och ville att han skulle lämna prover, men han vägrade vill inte ha med soc att göra.
han ringde 2 gånger på ett halvår , sen för någon vecka sen fick vi till ett dagumgänge iaf,(jag var med) han visade inget större intresse, lekte inte så mkt barnet, pratatde knappt med honom och satt och somna av i soffan hela tiden , hade jätte svårt att hålla sig vaken. jag misstänkte att han ej var drogfri men han förnekade det såklart..
vad har jag för skyldigheter för att ordna med umgänge???
Måste jag ringa honom eller kan jag vänta tills han ringer, han tycker att jag och barnet kan ringa honom men han svarar sällan i telefon så jag undviker det helst.
vad ska jag göra som är bäst för barnet??
sen undrar jag varför soc inte kontaktat mig när han blivit gripen av polis?
ursäkta förvirrande inlägg men hoppas på nå vettiga svar...
Och ja det var dumt att mig att skaffa barn med denna människa tro mej jag vet. men barnet är det finaste jag har så det ångrar jag inte.