• Anonym (Nervös och rädd)

Kristen med muslim?

Hur går det till när jag som kristen gifter mig (utan att konvertera) med en muslimsk man och blir vigd av en imam?

• Svar på tråden Kristen med muslim?
  • coco channel

Du är kvinna du behöver inte konvertera, det beror på oxå var din man kommer från, du behöver inte vara nervös, jag är muslim och min man är svensk inga problem, om du har mer frågor jag är här. Lycka till

• Anonym (Been there)

När jag gifte mig muslimsk kom det hem en imam. Vi läste arabiska verser och jag var tvungen att säga jag tror på allah (jag är inte troende). Imamen visste om att jag inte är troende. Han sa att vi ej får gifta oss om jag ej börjar tro på allah. Så efter 1 h hjärntvättande frågade han mig om jag nu blivit troende. Ja svarade jag.
    Jag fick även säga hur mkt jag ville ha i ersättning om vi skiljer oss.
    Efter några år lämnar han mig o jag får inte en krona av det han skulle betala.
    Varför? Jo jag hade minsann inte varit en riktig kvinna som tagit hand om honom o hushållet ;)
    Han hade hittat en kvinna som tydligen gjorde detta bättre hehe

• Förhoppning
    Anonym (Been there) skrev 2014-04-11 17:48:50 följande:
    När jag gifte mig muslimsk kom det hem en imam. Vi läste arabiska verser och jag var tvungen att säga jag tror på allah (jag är inte troende). Imamen visste om att jag inte är troende. Han sa att vi ej får gifta oss om jag ej börjar tro på allah. Så efter 1 h hjärntvättande frågade han mig om jag nu blivit troende. Ja svarade jag.
    Jag fick även säga hur mkt jag ville ha i ersättning om vi skiljer oss.
    Efter några år lämnar han mig o jag får inte en krona av det han skulle betala.
    Varför? Jo jag hade minsann inte varit en riktig kvinna som tagit hand om honom o hushållet ;)
    Han hade hittat en kvinna som tydligen gjorde detta bättre hehe
    Fast det är väl ingen bra anledning till att inte ge dig pengarna?? 
  • FIame
    coco channel skrev 2014-03-07 10:34:31 följande:
    Du är kvinna du behöver inte konvertera, det beror på oxå var din man kommer från, du behöver inte vara nervös, jag är muslim och min man är svensk inga problem, om du har mer frågor jag är här. Lycka till
    Det spelar ingen roll. En man behöver inte heller konvertera.
  • jiggy

kvinnan får ingen ersättning om hon vill skiljas men ska få om det är mannens initiativ. enligt vissa muslimska inriktningar måste både mannen och kvinnan vara muslimer, i vissa fall enbart mannen. 

Svar på tråden Kristen med muslim?