• Anonym (Ångest...)

Rökning vid ivf-behandling?

Ja..Är rökare...Är nu under pågående ivf-behandling.Mår ganska dåligt och har gjort ett tag..Så jag "tjuvröker"..
    Har fått landstingsfinansierad ivf och nu sist sa dom att; Ja,du kan ju få betala själv om du röker..Nu till min undran..
    Hur ofta kollar dom detta på folk?Vill ju inte riskera något..Fan alltså vad jag hatar mig själv just nu!
    Så jävla onödigt!!!

• Svar på tråden Rökning vid ivf-behandling?
  • MtillMoJ

Vi skulle iof betala våran själv då det var vårt andra barn och jag hade som "morot" att jag INTE tänkte slänga 25000 i sjön bara för att jag skulle röka. Hade ett datum då vi skulle starta ivf och jag satte ett datum strax innan på att DÅ hade jag rökt klart! I din situation hade jag nog känt att jag absolut inte skulle slängt bort hela den där behandlingen bara för att dra några bloss då och då.

• Anonym (Ångest...)

Ja alltså nu är det ju tvärnit,men jag är rädd att dom typ tar ett blodprov och ser att jag har nikotin i mig och tvingar mig att betala..Har sprutat några dagar nu..

Absolut inte värt det =)..Det är ju gravid man vill bli och då är det ju helt puckat att röka,för när plusset kommer kan man ju inte röka ändå =).

• Anonym (Innan)

Tänk på ditt blivande barn. Ska man inte röka när man är gravid ska man inte röka innan heller. Tänk på att du är i v 4 redan när du får gravidbesked! Du minskar din fertilitet när du röker. Så chansen att bli gravid minskar! Strunta i om de kommer att testa om du har nikotin i kroppen. DU vill inte röka och riskera att inte bli gravid och sedan betala själv. DU vill inte riskera ditt barns hälsa. DU har nu slutat röka. Punkt.

Att det är stressigt och jobbigt att göra IVF, visst. Men tänkt då på hur jobbigt det är att vara förälder.

Svar på tråden Rökning vid ivf-behandling?