Är jag verkligen hemsk som gör såhär?
Ska försöka göra mig kortfattad. Jag är ensamstående, har varit det hela graviditeten. Jag har en dotter på 3 månader, hon har inte träffat sin pappa än. Och det beror på mycket, men främst för att han är pedofil. Han är 40 år, jag är 20 år. Vi träffades för tre år sedan första gången, han ljög för mig om sitt namn, sin ålder, och allt. Jag trodde på honom, han nästlade sig in i mitt liv, blev kontrollerande och manipulativ. Han krävde att ha mina lösenord överallt, han förföljde mig med hjälp av iCloud (hitta min iPhone). Han lurade mig så djupt, gjorde mig beroende av honom ekonomiskt, gjorde ALLT för att jag bara skulle ha honom och ingen annan, och inte kunna lämna honom. Han skrev över mig på sin adress, förfalskade min namnteckning och allt. Helt plötsligt var jag skriven hos honom. Han hade hand om all min post, betalade mina räkningar. Jag tappade allt i skolan och hoppade av och fick inga pengar, och det var därför han gjorde det. Han övertalade mig att ta morfin så att jag inte skulle känna något när han hade sex med mig (just för att jag inte ville), och han fick det att låta som att det var något fint och underbart. Jag var helt hjärntvättad. Och sen blev jag gravid. Jag ville först göra abort, men klarade inte av det. Från första stunden jag såg plusset på stickan så var jag alldeles för kär i det liv som växte i mig. Nu ångrar jag mig inte en sekund. Under den här tiden kämpade min familj för att få mig tillbaka, men blåögd som jag var såg jag inget fel, han manipulerade mig och fick mig att tro att allt det här var för mitt eget bästa och jag trodde honom. Det är nu i efterhand som jag verkligen inser hur jävla dum och blind jag var, och vilken hemsk och mörk person han faktiskt är. Ett par veckor gick, och vi satt och tittade på tv. Han åkte iväg till systembolaget (för att köpa till sig själv såklart) och glömde sin mobil. Han brukade alltid hålla i den och jag visste att han nästan hela tiden skrev sms och fick sms men brydde mig inte riktigt för jag litade så pass mycket på honom, konstigt nog.. hur som helst så fick han sms på sms på sms och till slut kunde jag inte undgå att titta. Så fort jag öppnade mobilen fanns tusentals sms från minderåriga tjejer, han hade döpt dom till Lisa, 14, Anna, 16, Johanna, 15, osv osv. Han skrev mycket om hur mycket han tyckte om hur unga de var. Han hade också huntratals nakenbilder på unga flickor, en del hade inte ens fått könshår än. Fick även svar på vad han hette på riktigt, och hur gammal han faktiskt var. Han hade sagt att han var 26 år. Jag fick en knäpp, packade ihop det jag kunde och rymde hem till mina föräldrar. Det tog inte lång tid innan han stod utanför våran dörr och krävde att jag skulle komma tillbaka. Jag berättade allt jag sett och läst, att jag inte ville ha något mer med honom att göra. Han hade både den ena och den andra ursäkten.. flera av dom hade jag säkert gått på förut, men han kan inte förneka saker jag sett med egna ögon. Mina föräldrar hjälpte mig byta adress, byta lösenord överallt, hämta mina saker hemma hos honom, allt. Han höll på allting så länge han kunde, vägrade ge tillbaka olika saker men till slut (med hjälp av polisen) så fick jag tillbaka allt. Då var jag i 7e månaden, så det tog LÅNG tid. Allt det här har jag berättat för familjerätten, de anser att umgänge med honom INTE är för våran dotters bästa. Och han har ingen rätt till umgänge med henne. Han har kämpat för allt han är värd för att komma åt mig, och våran dotter. Men jag vägrar låta honom ha någonting med henne att göra. Även om jag bortser från allt han gjort mot mig och bortser helt från våran relation så skulle jag ALDRIG låta en sån människa komma i närheten av min dotter, någonsin.
Till min fråga - jag har berättat det här för mina närmsta vänner, min familj, och några inom familjerätten. Och på nåt sätt så har det kommit ut. Jag får nu hatbrev, och mail från upprörda människor som säger att jag förstör min dotters liv. Att hon har rätt till båda sina föräldrar. Att jag är en hemsk människa och en dålig mamma som endast gör detta utav själviska skäl. Att han aldrig någonsin skulle göra sin dotter illa bara för han gjort mig illa. Har en ganska välbesökt blogg så många människor vet vem jag är. Har svarat på en del och berättat hur det ligger till, men de verkar ändå tycka att jag är en dålig människa som gör såhär.
ÄR jag en hemsk människa för att jag inte vill ha såna människor runt min dotter!? Hennes pappa eller inte, han är en sjuk och osund människa. Eller är jag dum i huvudet!?