• Anonym (j)

föräldrakollen, beräkning?

vi har räknat på hur vi vill lägga upp vår f-ledighet genom http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/foraldrakollen

men nu när vi vill räkna om lite och funderar på att annat upplägg fungerar inte länken längre..... är det ny länk dit man kan fylla i månad för månad och antalet dagar just den perioden? se nedan vilken jag menar :)

• Svar på tråden föräldrakollen, beräkning?
  • Försäkringskassan

Hej

Ja, för att ni ska kunna planera och ansöka om ersättning så måste ni logga in på mina sidor.

Hälsningar
    Stella, handläggare

• Anonym (j)
    Försäkringskassan skrev 2014-01-25 14:01:03 följande:
    Hej

Ja, för att ni ska kunna planera och ansöka om ersättning så måste ni logga in på mina sidor.

Hälsningar
    Stella, handläggare
    så man kan inte göra beräkningar som förut!? utan att logga in...
    tyckte "föräldrakollen" var toppen då man kunde testa runt antalet dagar och längden på perioden!
    dumt att ni tagit bort den servicen! mycket synd!
  • Försäkringskassan

Hej! Vi har en tjänst som heter "Kassakollen" där man kan lägga in sin inkomst och se hur länge och hur mycket ersättning som betalas ut om man till exempel ansöker om 5 dagar/veckan. Här hittar du den: www.forsakringskassan.se/wps/portal/privatpers/kassakollen Vi har även andra verktyg där man kan beräkna och planera sin föräldraledighet, de hittar du här: www.forsakringskassan.se/wps/portal/privatpers/foralder/vanta_barn/foraldrapenning/planera_forbered Hälsningar Isolde, handläggare

Svar på tråden föräldrakollen, beräkning?