• Stockholm14

Skötselråd för löshår?

Jag har precis köpt ett mörkt äkta löshår som jag har satt med träns som en hårförlängning. Jag undrar om det är någon som vet hur jag på bästa sätt ska ta hand om det? Skulle vilja ha bra tips på skötselråd för att att kunna behålla svallet och att håret inte ska kännas torrt efter någon tvätt. Jag har tvättat håret 2 gånger och tycker att löshåret känns väldigt bra och det har inte svällt. Har hört att Macadamias naturliga oljor ska vara  jättebra produkter för att sköta om sin hårförlängning? Några tips är alltid välkommet!

• Svar på tråden Skötselråd för löshår?
  • mitthemligajag
    Stockholm14 skrev 2014-01-24 13:23:54 följande:

Jag har precis köpt ett mörkt äkta löshår som jag har satt med träns som en hårförlängning. Jag undrar om det är någon som vet hur jag på bästa sätt ska ta hand om det? Skulle vilja ha bra tips på skötselråd för att att kunna behålla svallet och att håret inte ska kännas torrt efter någon tvätt. Jag har tvättat håret 2 gånger och tycker att löshåret känns väldigt bra och det har inte svällt. Har hört att Macadamias naturliga oljor ska vara  jättebra produkter för att sköta om sin hårförlängning? Några tips är alltid välkommet!

Använd bara mjuka borstar typ svinhårsborstar, inga hårda taggar!! Borsta så sällan som möjligt och aldrig i blött hår, använd mkt olja, inget uttorkande så som hårspray eller parfym i håret, använd inte värme tänger varje dag, när du gör de, använd värmeskydd! Finns schampo och balsam för löshår, använd gärna de :) ta ur de när du ligger eller sover och när du inte använder de så gör en fläta av de!
  • mellimalli

Jag har beställt äkta remy virgin löshår från England och läst på som fan hur man ska ta hand om det :) Kostade ca 5000 så vill kunna ha det i flera år! (Återanvända).

Använd inte för feta produkter i håret.

Använd en bredtandad kam när du kammar det. Kamma aldrig blött. Kamma från topparna och uppåt. Alltså börja kamma ut topparna och fortsätt steg för steg uppåt.

Lägg en droppe argan olja i det dagligen alltså ytterst lite menar jag då. Luktar asgott och gör håret jättemjukt!

SOV ALDRIG MED BLÖTT HÅR! 

Använd inte för mycket värme produkter på det (plattång, locktång, hårfön) låt det gärna lufttorka efter dusch/bad. Gnugga inte med handduk.

När du tvättar det så rufsa inte till det utan tvätta rakt nedåt (om du förstår).

Om det inte är jättesmutsigt så kan du balsamtvätta det. (inge shampoo.) Gör gärna inpackningar då och då. Använd balsam som man inte ska tvätta bort (leave in conditioner) ibland.

Använd shampoo UTAN sulfater! Jag beställde ett sheasmör shampoo från www.britishcurlies.co.uk det är skitbra! 

Helst ska man ju sova med en silkesscarf runt håret som skydd.

Det var allt jag kunde komma på nu :) Cool

• bull bakerskan

Jag använde inpackning vid varje tvätt. Och det bästa jag har köpt är arganolja.Mitt löshår va så fint. Och jag har haft i mitt i 2 omgångar på ca. 6-8 mån per gång. Inte behövt kasta en slinga.har bara köpt hem extra ifall att.

Om du ska använda värmetänger så dränk nästan håret med värmeskydd!

Svar på tråden Skötselråd för löshår?