• Meoow

Smörgåsbitar till 7-månaders?

hej!
    Jag har en 7-månaderstjej som kommit igång bra med maten, men ammar fortfarande mellan de "vanliga" målen samt natt/tidig morgon.
    När börjar man ge små smörgåsbitar? Tänker sånt som hon kan plocka lite med själv...
    Och vad ska de göras av? Vanlig formfranska? Vilket smör använder jag (om man ska ha det?)

Jättetacksam för tips :)

• Svar på tråden Smörgåsbitar till 7-månaders?
  • Meoow

kan tillägga att hon har fått 4 tänder och "tuggar" bra.. :)

• Cogito ergo sum

Jag ger en halv knäckemacka utan något som han får knapra, suga sönder. Plus lite plock som kokt ägg i bitar.

• Cogito ergo sum
    Meoow skrev 2014-01-24 10:20:32 följande:
    kan tillägga att hon har fått 4 tänder och "tuggar" bra.. :)
    Min har 4 med.
  • Pandamamma79

Mjukt bröd där du skär av kanterna. Leverpastej eller mjukost fungerar bra.

Smör behövs inte. Det går bra att ge henne det nu.

• Meoow
    Cogito ergo sum skrev 2014-01-24 10:21:45 följande:
    Jag ger en halv knäckemacka utan något som han får knapra, suga sönder. Plus lite plock som kokt ägg i bitar.
    Hon får smörgåsrån och majskrokar, de äter hon ju själv. Tänker mer sånt hon får plocka lite med fingrarna.. :)
    Hur små bitar gör du av ägg då?
  • Cogito ergo sum
    Meoow skrev 2014-01-24 10:24:21 följande:
    Hon får smörgåsrån och majskrokar, de äter hon ju själv. Tänker mer sånt hon får plocka lite med fingrarna.. :)
    Hur små bitar gör du av ägg då?
    Tillräckligt små så om de skulle slinka ner att de inte fastnar..eller tillräckligt stora så han måste bita dem i delar.
  • honeydew

Sånt där "frukostknäcke" med små frön på sig blir mjuka och geggiga i munnen, bra för små barn och som någon skrev, bra att ge så stora bitar att de själva måste bita av en lagom bit

Svar på tråden Smörgåsbitar till 7-månaders?