Hjälp! Vad ska jag göra nu?
Var på kvinnokliniken angående att jag inte verkar kunna bli gravid. Jag är 23 år, min pojkvän fyller 26. Slutade med P-piller 2011. Sedan dess, ingenting! Har oregelbunden mens men har ALLTID fått höra på ungdomsmottagningen att det är normalt. På kliniken Gav han mig en diagnos på vad han misstänkte var PCOS. (Pga. Många små cystor) Blev skickad på att ta blodprover på hormonnivån osv. När testerna kom tillbaka ringde han upp och sa att testerna visat på att jag trots det haft ägglossning. Han ville då sätta mig på P-piller i två år. Vilket jag absolut inte vill! Vill ju få barn. Inte starta om på ny kula! Då sa han att det inte fanns något mer han kunde hjälpa mig med och att vi skulle försöka själv istället. Nu har jag läst på internet att det finns många olika behandlingar om man har PCOS. Och även om jag har ägglossning så måste ju problemet sitta någon annanstans? Känner mig så ignorerad och hjälplös! Vet inte vad jag ska ta mig till! Nu har det gått ytterligare nio månader och jag vill inte gå tillbaka dit. Fick under undersökningen höra under jämna mellanrum hur ung jag är och att jag inte ska oroa mig över sådant här nu! Men VI VILL JU HA BARN!!! Vad ska jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-24 07:49
Vet inte vad som hände med texten allt blev lixom tryckt ihop när det publicerades! Sorry! :(