• Emma30

Ni som gjort kontrastundersökning/spolning?

Började testa med ägglossningstest på dag 12 den här gången istället för dag 11 och fick positivt direkt nu! 3 dagar för tidigt! Har det med kontrastundersökningen att göra? Gjorde den på dag 9. Hade planerat att åka på tisdag men det är bara glömma nu då :(

• Svar på tråden Ni som gjort kontrastundersökning/spolning?
  • nilla78

Nej det har jag svårt att tro, ägget mognar med 1.2 mm per dygn eller så och är redo att lossa mellan 18-22 mm.

Follikelfasen kan helt enkelt vara lite rörlig ibland.

Lycka till!

• Saturnus
    Emma30 skrev 2014-01-24 06:39:25 följande:

Började testa med ägglossningstest på dag 12 den här gången istället för dag 11 och fick positivt direkt nu! 3 dagar för tidigt! Har det med kontrastundersökningen att göra? Gjorde den på dag 9. Hade planerat att åka på tisdag men det är bara glömma nu då :(

Hej!

Hur var undersökningen? Är det som en spolning? Fick du hjälp i Sverige? Blev det insemination? Kram
  • Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-18 22:19:53 följande:
    Hej!

Hur var undersökningen? Är det som en spolning? Fick du hjälp i Sverige? Blev det insemination? Kram
    Hej!

Det är samma som spolning fick jag veta :) och det var inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara! Hade fått höra att de skulle göra ont o att jag skulle svettas i pannan osv. Men det kändes knappt. Vet inte hur mkt tabletterna hjälpte till som man ska ta innan..

Ja jag fick hjälp i Sverige. Behövde bara betala 300kr till min förvåning.. :)

Men inseminationen missade jag den cykeln pga att ägglossningen kom 3 dagar tidigare än normalt.. Pga undersökningen tror jag.

Ska åka nu den här cykeln.

Nu är jag mest nervös över att jag inte ska hitta till kliniken :O

Kram
  • Saturnus

Vilken klinik ska du till? Är det till DK? Jag har varit på två! :) Hur lyckades du få en sån i Sverige? Är du ensamstående och skaffar barn?

Emma30 skrev 2014-02-19 06:50:02 följande:
    Hej! Det är samma som spolning fick jag veta :) och det var inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara! Hade fått höra att de skulle göra ont o att jag skulle svettas i pannan osv. Men det kändes knappt. Vet inte hur mkt tabletterna hjälpte till som man ska ta innan.. Ja jag fick hjälp i Sverige. Behövde bara betala 300kr till min förvåning.. :) Men inseminationen missade jag den cykeln pga att ägglossningen kom 3 dagar tidigare än normalt.. Pga undersökningen tror jag. Ska åka nu den här cykeln. Nu är jag mest nervös över att jag inte ska hitta till kliniken :O Kram

• Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-19 21:16:50 följande:

Vilken klinik ska du till? Är det till DK? Jag har varit på två! :) Hur lyckades du få en sån i Sverige? Är du ensamstående och skaffar barn?

Jag ska till storken. Har varit på sellmer förut. Var har du varit? Har du varit på storken så får du gärna förklara smidigaste vägen dit från tågstationen i Köpenhamn :)

Det var inte så svårt faktiskt :) alla tester jag gjorde innan inseminering gjorde jag på en privat klinik som är knuten till landstinget. Första undersökningen fick jag dock betala mer för (1000kr). Så förstår faktiskt inte varför jag inte behövde det nu när jag gjorde kontrastundersökningen. Men det gör ju inte mig nåt ;) De frågade bara om Danmark krävde att jag gjorde undersökningen. Jag sa att de rekommenderade de o då var det inga problem att boka tid.

Ja jag är ensamstående.
  • Saturnus
    Emma30 skrev 2014-02-19 23:00:14 följande:
    Jag ska till storken. Har varit på sellmer förut. Var har du varit? Har du varit på storken så får du gärna förklara smidigaste vägen dit från tågstationen i Köpenhamn :)

Det var inte så svårt faktiskt :) alla tester jag gjorde innan inseminering gjorde jag på en privat klinik som är knuten till landstinget. Första undersökningen fick jag dock betala mer för (1000kr). Så förstår faktiskt inte varför jag inte behövde det nu när jag gjorde kontrastundersökningen. Men det gör ju inte mig nåt ;) De frågade bara om Danmark krävde att jag gjorde undersökningen. Jag sa att de rekommenderade de o då var det inga problem att boka tid.

Ja jag är ensamstående.
    Jag var på CFC tidigare men har bytt till Vitanova så mycket bättre. Ingen koll på storken men maila dom och be om en kartbeskrivning det gjorde jag. När ska du åka? Jag har ett par dagar kvar till bim :) Jag har fått Pergotime och Otrivelle det här gången. Har du fått hormoner? Kör du ivf eller insemination?
  • Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-20 22:45:47 följande:
    Jag var på CFC tidigare men har bytt till Vitanova så mycket bättre. Ingen koll på storken men maila dom och be om en kartbeskrivning det gjorde jag. När ska du åka? Jag har ett par dagar kvar till bim :) Jag har fått Pergotime och Otrivelle det här gången. Har du fått hormoner? Kör du ivf eller insemination?
    Har vitanova IVF oxå?

Jag sitter på tåget nu :)

Jag har inte fått några hormoner. De sa här i Sverige att det inte ska behövas om värdena är bra? Jag kör insemination. Hoppas på att kunna få mer hjälp o råd från storken om det inte går vägen nu..
  • Saturnus
    Emma30 skrev 2014-02-21 07:17:35 följande:
    Har vitanova IVF oxå?
    Jag sitter på tåget nu :)
    Jag har inte fått några hormoner. De sa här i Sverige att det inte ska behövas om värdena är bra? Jag kör insemination. Hoppas på att kunna få mer hjälp o råd från storken om det inte går vägen nu..
    Hej! 
    Åh varmt lycka till! Hoppas det går vägen nu! Min gyn säger eftersom det inte går att inseminera sig i Sverige och att det kostar rätt mycket att inseminera sig så tycker han man ska optimera chanserna. Därav hormonerna samt min ålder. Jag har blivit gravid den normala vägen tidigare. Hur många inseminationer har du gjort? Jag har gjort fyra, vill verkligen att det ska ta sig nu. Håll tummarna! :)

Vitanova har också IVF. Dom säger att storken är bra med rätt dyrt jämförelsevis tyckte jag. Tåget, har du nära över. Jag måste flyga så det går ca 4000:- på flygbiljetten med.

Kram och lycka till :) 
  • Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-21 20:32:15 följande:
    Hej! 
    Åh varmt lycka till! Hoppas det går vägen nu! Min gyn säger eftersom det inte går att inseminera sig i Sverige och att det kostar rätt mycket att inseminera sig så tycker han man ska optimera chanserna. Därav hormonerna samt min ålder. Jag har blivit gravid den normala vägen tidigare. Hur många inseminationer har du gjort? Jag har gjort fyra, vill verkligen att det ska ta sig nu. Håll tummarna! :)

Vitanova har också IVF. Dom säger att storken är bra med rätt dyrt jämförelsevis tyckte jag. Tåget, har du nära över. Jag måste flyga så det går ca 4000:- på flygbiljetten med.

Kram och lycka till :) 
    Hur gammal är du?

Det här var 5e totalt :/ de sa att jag kan göra en till om de inte tar sig nu.. O sen fundera på IVF om de inte tar sig den gången heller. Hon sa att jag birde blivit gravid på 4 ggr :/ Men det kändes väldigt bra där. Bra bemötande :) blev dock förvånad över att de inte kolla med ultra ljud. De gjorde sellmer. Men hon menade på att det behövs inte för det spelar ingen roll när man fått positivt på ägglossningstestet..

Var du iväg nyligen? Håller tummarna för dig! :)
  • Saturnus
    Emma30 skrev 2014-02-21 21:04:44 följande:
    Hur gammal är du?
    Det här var 5e totalt :/ de sa att jag kan göra en till om de inte tar sig nu.. O sen fundera på IVF om de inte tar sig den gången heller. Hon sa att jag birde blivit gravid på 4 ggr :/ Men det kändes väldigt bra där. Bra bemötande :) blev dock förvånad över att de inte kolla med ultra ljud. De gjorde sellmer. Men hon menade på att det behövs inte för det spelar ingen roll när man fått positivt på ägglossningstestet..
    Var du iväg nyligen? Håller tummarna för dig! :)
    Jag har precis gått över 40, hemska tanke. :)  UL gör dom inte på Vitanova heller om man inte betalar för det. Det gjorde dom på CFC. För min del gör jag det hemma innan jag åker och tar otrivelle, då ska man ägglossa efter 36 timmar så jag vet ju att det kommer att bli ändå så för mig spelar det ingen roll. Mest spännande att veta men det gör detsamma.

Kul att du blev bra bemött på storken! Håller tummarna för dig! Är du 30? Jag var iväg den 11:e så det närmar sig test. :)
  • Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-21 21:15:31 följande:
    Jag har precis gått över 40, hemska tanke. :)  UL gör dom inte på Vitanova heller om man inte betalar för det. Det gjorde dom på CFC. För min del gör jag det hemma innan jag åker och tar otrivelle, då ska man ägglossa efter 36 timmar så jag vet ju att det kommer att bli ändå så för mig spelar det ingen roll. Mest spännande att veta men det gör detsamma.

Kul att du blev bra bemött på storken! Håller tummarna för dig! Är du 30? Jag var iväg den 11:e så det närmar sig test. :)
    Hehe tiden springer iväg eller hur :)

Är otrivelle ägglossningsspruta? Hon i receptionen pratade nämligen med mig om det att jag kanske skulle satsa på ägglossningsspruta så det blir maximalt tajmat.. Men allt det här med sprutor o hormoner kan jag typ inget om :/

Ja jag är 30. Usch :P

Ok då håller vi tummar o tassar här! :D

Vart bor du nånstans eftersom du måste flyga? Långt upp?
  • Saturnus

Jag kan berätta allt om du behöver veta. Otrivelle gör att man ägglossar inom 36tim från det att man tar sprutan. Man har sedan HCG i kroppen. Det gör även att man får större chans till att ägget fäster. Jag bor hyfsat nära Arlanda, du då?

• Emma30
    Saturnus skrev 2014-02-21 21:57:55 följande:

Jag kan berätta allt om du behöver veta. Otrivelle gör att man ägglossar inom 36tim från det att man tar sprutan. Man har sedan HCG i kroppen. Det gör även att man får större chans till att ägget fäster. Jag bor hyfsat nära Arlanda, du då?

Kollade lite snabbt på prislistan för IVF på vitanova.. men jag la ner för ikväll när jag såg att det fanns en massa olika.. IVF med det ena o det andra :O är det med massa olika hormoner? Har varit en lång dag idag så kände inte att jag orkar googla på allt de just nu ;)

Finns de nåt negativt med otrivelle?

Jag bor i Östergötland. Kan du inte åka tåg du oxå om du ville? Det skulle väl bli billigare än flyg. Jag trodde det skulle va smidigare att åka till storken men de va fasen bökigare :O om jag inte missat nåt.. :)
Svar på tråden Ni som gjort kontrastundersökning/spolning?