• anynom

När fixerade sig era bebisar?

Vet att det finns många trådar som behandlar detta ämnet, men jag har en lite annan vinkel tror jag. Jag är nu i vecka 40 (39+3) och på undersökningen igår hade min bebis fortfarande inte fixerat sig! Det är första barnet så känns ovanligt. Jag undrar om fler har varit med om samma sak? När fixerade sig era bebisar? Och hur långt efter det föddes dom? Någon som gått in i förlossning utan att barnet är fixerat? Hur gick det?

Har haft massa onda förvärkar i flera veckor men det känns ju helt meningslöst och uppgivet när den lille inte ens är fixerad! Lite pepp hade betytt mycket!

• Svar på tråden När fixerade sig era bebisar?
  • lizafredriksson

Min första fixerade sej när värkarna började , hon var inte fixerad dan innan i alla fall.
    Min andra fixerade sej aldrig hon var högt upp när jag kom in på förlossningen och var 5cm öppen hon var inte fixerad när jag fick krystvärkar men ut kom hon :)

Nu är jag gravid igen i .v.36 och bebis är inte fixerad.

• Mercurialis

Mitt första barn fixerade sig aldrig. Han låg rörlig, när vattnet gick i vecka 32+3. Han var ruckbar, när jag blev igångsatt i vecka 36+1.

Andra barnet låg på tvären.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • emjh

Min var fixerad när jag var hos BM 17/6, samma dag började slemproppen lossna.
    20/6 började fostervattnet läcka. 
    3/7 föddes hon. 

Jag hade pinvärkar i flera veckor innan förlossningen. :) 

• Nocere

Har två barn och ingen av dem var fixerade, de var ruckbara på förlossningen med tills de sjönk under krystvärkarna. Inga problem under förlossningarna alls.

• NLAL

Han fixerade sig aldrig. Låg ganska högt upp under förlossningens början och fick sitta och studsa ner honom på en pilatesboll i ca 20-30 minuter innan krystvärkarna kom och då var han där han skulle vara. Förlossningen gick mycket bra.

• anynom

Tack för era svar!! Skönt att höra att det har gått bra och att jag inte är den enda :) Man vill ju så gärna bara föda nu och att allt ska gå bra.

Jag undrar mest hur förlossningen ska komma igång och livmodermunnen öppna sig när bebisen ligger så rörligt! Ska nog be min BM förklara det där bättre för mig...

• The Fugly
    The Fugly skrev 2014-01-23 22:38:42 följande:

Min dotter var ruckbar fram till förlossningen.

Sorry, skickade för fort. Hon fixerade sig under slutet av latensfasen och sen öppnade jag mig snabbt och hade en okomplicerad förlossning.
Svar på tråden När fixerade sig era bebisar?