Skolskjuts
Anser ni att det är rimligt att kommunen betalar för bussen när en 13-15 åring har mer än 3,5 km till skolan?
Jag anser att man mycket väl kan cykla den sträckan, är det över 15 km då kan man börja diskutera bussåkning.
Anser ni att det är rimligt att kommunen betalar för bussen när en 13-15 åring har mer än 3,5 km till skolan?
Jag anser att man mycket väl kan cykla den sträckan, är det över 15 km då kan man börja diskutera bussåkning.
Rimligt och rimligt, alla barn som bor över en viss gräns får väl busskorten. Sen är det väl upp till er om det används eller inte.
Ja det tycker jag.
Det låter rimligt. Har själv varit bussbarn och att cykla nästan 1,5 mil i kyla, värme, regn och rusk - nej tack!
Jag tycker nog mer att det skulle vara omständigheterna som skulle avgöra. Jag gick eller cyklade 4 km, helt okej. Jag hade en kompis som blev sjuk så fort hon blev kall eller blöt även fast hon bara hade 2 km till skolan. Jag hade möjlighet till skolskjuts, inte hon, men hon hade behövt den bättre.
Däremot tycker jag att kommunerna ska subventionera busskort för högstadie- och gymnasiekids.