• MikNis

Skolskjuts

Anser ni att det är rimligt att kommunen betalar för bussen när en 13-15 åring har mer än 3,5 km till skolan?

Jag anser att man mycket väl kan cykla den sträckan, är det över 15 km då kan man börja diskutera bussåkning. 

• Svar på tråden Skolskjuts
  • Nyfikna72

Rimligt och rimligt, alla barn som bor över en viss gräns får väl busskorten. Sen är det väl upp till er om det används eller inte.

• Sisisisi

Det låter rimligt. Har själv varit bussbarn och att cykla nästan 1,5 mil i kyla, värme, regn och rusk - nej tack!

Keep your child rear facing for as long as possible!

• MikNis
    Sisisisi skrev 2014-01-23 13:27:49 följande:
    Det låter rimligt. Har själv varit bussbarn och att cykla nästan 1,5 mil i kyla, värme, regn och rusk - nej tack!
    gnällig?  
    att betala skolskjut när det är mer än 3,5 km är att främja slapphet.
  • Sisisisi
    MikNis skrev 2014-01-23 13:34:28 följande:
    gnällig?  

att betala skolskjut när det är mer än 3,5 km är att främja slapphet.

Kanske är annorlunda nu men när jag gick i högstadiet var varken jag eller mina vänner det minsta slappa. Vi idrottade mycket och rörde oss mycket i vardagen trots att vi fick skolskjuts. :)
    Keep your child rear facing for as long as possible!

• fluu

Jag tycker nog mer att det skulle vara omständigheterna som skulle avgöra. Jag gick eller cyklade 4 km, helt okej. Jag hade en kompis som blev sjuk så fort hon blev kall eller blöt även fast hon bara hade 2 km till skolan. Jag hade möjlighet till skolskjuts, inte hon, men hon hade behövt den bättre.
    Däremot tycker jag att kommunerna ska subventionera busskort för högstadie- och gymnasiekids.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Skolskjuts