• Goffer

Smal bältesstol

Vi har två st BeSafe Izi Up i baksätet och skulle behöva lite mer plats då dom är väldigt breda.
    Jag behöver tips på stolar som är smalare men ändå väldigt säkra och bekväma.

• Svar på tråden Smal bältesstol
  • Emmalinnéa

Nu kanske just ni har köpt en stol redan men ifall att någon vill ha tips

Britax adventure är 43 cm bred köpte en bältesstol på babyproffsen igår den var 38-39 cm bred baby travel grandprix hette den. 

• Goffer

Nä jag har inte bytt ännu.
    Har du koll på hur breda BeSafe är?

Låter ju kanon med en så smal stol.

• cloudberry79

Skulle just skriva Britax Adventure, ser att flera andra tipsat om den. Vi har den som mellanstol, alltså har vi en bältesstol på vänster sida, en bakåtvänd på höger sida och en adventure i mitten när stora barnets kompisar åker med oss. Det är den enda bältesstol vi hittat som går in mellan två andra bilbarnstolar i vårt baksäte.

Just NO.
  • Goffer
    cloudberry79 skrev 2014-04-09 16:09:04 följande:
    Skulle just skriva Britax Adventure, ser att flera andra tipsat om den. Vi har den som mellanstol, alltså har vi en bältesstol på vänster sida, en bakåtvänd på höger sida och en adventure i mitten när stora barnets kompisar åker med oss. Det är den enda bältesstol vi hittat som går in mellan två andra bilbarnstolar i vårt baksäte.
    Det låter ju kanon!
    Precis så skulle jag vilja ha våra stolar.
    Vad har ni för bil?
  • cloudberry79
    Goffer skrev 2014-04-09 17:36:33 följande:
    Det låter ju kanon!
    Precis så skulle jag vilja ha våra stolar.
    Vad har ni för bil?
    En Audi A6 sportline. Hade aldrig köpt sportline om  vi insåg att den skulle vara så förbenat svår att få in bilstolarna i, men nu går det tack vare smala bältesstolar och en relativt smal bakåtvänd stol (Britax two way).
     När vi åker långt brukar vi sätta det stora barnet fram i bältesstol och lilla barnet sitter bakom, så blir det mer benutrymme för den vuxne som sitter bakom föraren.
    Just NO.
  • Emmalinnéa

Britax two way 46 cm bred                      Bakåtvänd bilbarnstol
    Britax adeventure 43 cm bred                Bältesstol
    Baby travel grand prix 38-39 cm bred   Bältesstol

Besafe mätte jag aldrig aldrig dom såg väldigt breda ut så vi kollade inte ens.

Nu har vi plats tre ibak i våran bil, Skoda octavia combi generation 2.

1 twoway (ska bytas mot bältestål också snart som är smalare), Babytravel Grand pix,Brio primo babyskydd

• Goffer

Vi tänkte använda BeSafe babyskydd och bakåtvänt med isofix sen när det blir aktuellt men valmöjligheterna är inte så stora med två breda bältesstolar samtidigt som dom känns så himla bra och sköna.
    Vill helst inte ha den bakåtvända framme då den skymmer sidospegeln.

Svar på tråden Smal bältesstol