• Sanna1985

smärta i ryggen och enormt tryck från bebis

Hallå! Fick väldigt jobbig smärta i nedre delen av ryggen och ner mot benen inatt att jag knappt kunde sova. Är i v38 så därför jag undrar om någon annan känt såhär när det är på gång innan det är dags att åka in till förlossning? Har även enorma känningar av bebis som trycker på nedåt, inte skönt! Är det såhär det ska kännas liksom? Noll erfarenhet, förstföderska! Någon med erfarenhet av detta? Hjälp?

• Svar på tråden smärta i ryggen och enormt tryck från bebis
  • Dr to be

Hej! Kommer dessa smärtor periodvis? Värkar/sammandragningar kommer ju och går. Men jag känner igen rygg och lårsmärta från mitt värkarbete. Jag tycker att du ska ringa förlossningen och fråga! Lycka till

• Sanna1985

Hej! Tack för snabbt svar :) Det är ihållande smärta.. kände av förvärkar under helgen på natten och då var det molande värk både i magen å ryggen. Därför jag blev fundersam nu eftersom jag inte känner något i magen på det sättet..

• Dr to be
    Dr to be skrev 2014-01-22 06:26:46 följande:
    Hej! Kommer dessa smärtor periodvis? Värkar/sammandragningar kommer ju och går. Men jag känner igen rygg och lårsmärta från mitt värkarbete. Jag tycker att du ska ringa förlossningen och fråga! Lycka till

Som sagt, ring och rådgör med förlossningen det är deras jobb att svara på sådana frågor.
Svar på tråden smärta i ryggen och enormt tryck från bebis