• Margaret

Ingen mens och inget plus

Det blev ett minus i morse. På artonde ruvardagen. Ingen mens heller, så jag vet varken ut eller in om jag ska fortsätta med progesteronet. Någon annan som varit med om samma sak?

jag ska bort idag så jag får sätta maken på att ringa tror jag, men jag kommer att flyga in här på FL för att kolla av då och då under dagen.

• Svar på tråden Ingen mens och inget plus
  • Mullig

Hej!

Så länge inte mensen kommit finns det hopp. Ring kliniken!

Håller tummarna för dej att du "bara" plusar lite sent

Har du ruvat förut? När kom mensen då?

Kram

• Margaret

Nej jag har inte ruvat tidigare, men det känns som vi har väntat länge med att testa. Några tester ju redan på dag 14.

Makens ska ringa sen.

• Millbertina

För det har inte med vaggisarna o göra då? Men som sagt du kan producera väldigt låg halt av HCG. Men ring till Läkaren o rådfråga.

Kram

• JsN

För ganska många är det så att progesteronet hindrar blödningen. Såvitt jag förstått så slutar man med progesteronet om man testar negativt och om inte förr så kommer blödningen då.

• Skakis

På Öresundskliniken slutar man med proggisarna vid negativt test. Jag får mens ändå, fast jag använder dom, men många måste sluta med dom för att blödningen ska komma.

• Mullig

Halloj!

Av det jag läst på FL så får de flesta sin mens trots proggisar. Men jag vet även de som inte fått den pga av proggisarna. Så det är egentligen omäjligt att svara på.

Förmodligen säger de åt dej på kliniken att du ska sluta med proggisarna. Skulle du ändå vara gravid säger de i alla fall på min lkinik att proggisarna bar aär en hjälp på traven och att kroppen för det mesta redan klarar en graviditet på egen hand.

• lindaiv

Hallå ...> Margaret, vad du än gör så sluta inte med din medicin föresn du VET vad som "pågår".... .

För jag....

Ruvade- fick ingen blödning- tjuvtestadetestade + sen testade jag - , Men ingen blödning än iaf????

Så jag har tagit blodprov nu igår, för å se vad det kan vara????

Vänta på ett svar som känns att du vet vad som gäller

*kram*

• Caribe

Kan inte ge ngt råd, men jag hoppas, hoppas på goda nyheter!
    Kram!

• malin väntar

Margaret,
    Hoppas att mensen inte dyker upp! Du får vänta någon dag och sedan testa igen.
    Vid mina 2 IVF/ICSI har jag börjat blöda flera dagar innan testdatum.
    Håller tummarna ett tag till!

• Giulye

Håller tummarna till oxå. Vänta o testa ingen...

Önskar lycka ....
    kram,

• ekman74

På USÖ säger de oxå att man ska sluta med proggisarna om man testar negativt, då brukar mensen dyka upp inom några dagar, men man kan ju hoppas på att den inte dyker upp
    Min mens dök upp efter 3 dagar när jag slutade med proggisarna.

Kram

• Idis 76

Min mens kom inte till testdag förra veckan och då skulle jag sluta med proggisarna som kan hålla tillbax mensen och två dagar senare så kom mensen. Dom två första IVF:en som jag gjorde kom min mens innan test men inte denna gången vilket jag tyckte var konstigt men kliniken sa att det kanvara så. Hoppas att detta inte stämmer in på dig och att du bara är en låghormonare...
    ***lycka till***

• Margaret

Hörrni! tack så hemskt mycket alla för att ni delar med er! Vad hade jag gjort utan er?

jag har någon slags progesteronabstinens nu, för det är lite svajigt och det gör ont i magen. Man kan ju förstås hoppas på att det hormonerna som felar, men jag tvivlar. På artonde dagen borde ju kroppen ha hajjat något.

Nu ska jag göra pizza och kanske se en film, har en sprängande huvudvärk. Ni är toppen.

• pemi

Tråkigt med negativa testet. *kram*
    Tyvärr så är det nog ganska vanligt att progesteronet skjuter upp mensen, har ia läst om flera här och själv råkat ur för det vid FET.

kram pemi

• Hoj

håller tummarna för dig margaret!

• Sk85

Hej, tar upp denna tråd igen, i hopp om att svar kommit fram.

jag är med om exakt samma sak.
    Tog test imorse som visade negativt och på lappen jag fick med mig från kliniken så står det bara att jag skall avsluta med progesteron vid blödning och negativt prov.
    Men jag har inte fått mens Och min klinik har semesterstängt. 

Tänker att jag kanske bör sluta ta det som vissa här skriver? 

• mulin
    Sk85 skrev 2023-07-14 09:13:49 följande:

Hej, tar upp denna tråd igen, i hopp om att svar kommit fram.

jag är med om exakt samma sak.
    Tog test imorse som visade negativt och på lappen jag fick med mig från kliniken så står det bara att jag skall avsluta med progesteron vid blödning och negativt prov.
    Men jag har inte fått mens Och min klinik har semesterstängt. 

Tänker att jag kanske bör sluta ta det som vissa här skriver? 

Enligt min klinik skulle jag sluta med progesteronet om det var negativt på testdagen oavsett blödning eller ej. Tyvärr är det väl det som ligger närmast till hands att det är progesteronet som skiter upp mensen om man får negativt test på testdagen.
  • Sk85
    mulin skrev 2023-07-14 10:37:08 följande:
    Enligt min klinik skulle jag sluta med progesteronet om det var negativt på testdagen oavsett blödning eller ej. Tyvärr är det väl det som ligger närmast till hands att det är progesteronet som skiter upp mensen om man får negativt test på testdagen.

Tusen tack för svaret.

valde att sluta ta. så får vi se vad kliniken säger när de öppnar i augusti igen.. 
    Blir väl till en ny sväng. 

Svar på tråden Ingen mens och inget plus