• elljan

Viktigaste funktionen hos en köksstol?

Hej,

Vad tycker ni är viktigast när ni väljer vilken barnstol ni ska köpa till köket?
    Finns det någon funktion som saknas på marknaden?
    Vilka problem upplever ni med dagens alternativ?

Vi är två designingenjörer som har startat upp ett nytt projekt med målet att ta fram en ny sorts matstol till barn.
    Ta chansen att tyck till och påverka morgondagens matplats!

• Svar på tråden Viktigaste funktionen hos en köksstol?
  • Dixie

lätt att torka av = rena ytor, inte en massa "krusiduller"

• Whitetrash86

Det ända jag saknar när det kommer till barnstolar för små är möjligheten att skjuta in den "under" bordet.. den står ALLTID i vägen eftersom den är så hög.
    Slutar använda barnstol så fort som möjligt bara pga det.

• Pissenisse

Att det inte finns skåror och liknande där det kan fastna kladd. Det är så jobbigt att stå med stolen i duschen för att få rent den helt.

• elljan
    Lucius Vorenus skrev 2014-01-20 14:28:32 följande:
    Jag ramlar alltid över benen eftersom de är utsvängda
    Bra poäng! Vad har du för slags barnstol? Vad är annars bra med den?

Whitetrash86, slår du också i fötterna när den står i vägen? Vad har du för sorts stol, och vad tycker du om den i övrigt?

Om stolen gick att torka av, och den inte har några krusiduller eller skåror, skulle ni ändå vilja kunna ställa den i duschen för att spola av den? 

Fler åsikter och synpunkter tas öppet och glatt emot! :)
  • Ahaa

Jag har en babybjörn matstol. Denna:www.babybjorn.se/kok/matstol/ Supernöjd med den. Lätt att rengöra (avtagbar bricka) lätt att ta med/ställa undan (hopfällbar) men viktigast av allt är att små barn sitter riktigt riktigt bra i den. Den bästa stolen enligt mig för små barn. ENDA nackdelen är att själva bordet sitter fast så att barnet sitter vid sidan av bordet så att säga. Hade det gått att ta av hade denna typ av stol varit fulländad. Enligt mig..!

Svar på tråden Viktigaste funktionen hos en köksstol?