• wavve83

osämja bland barnen

Hur sjutton gör man när barnen inte går ihop... hans son vill inte vara hos oss och han är nästan alltid sur och dum mot mina barn. Ingen får röra hans grejer och han blir sur och förstör för oss andra när vi ska göra nåt ihop och han inte får som han vill. Det resulterar såklart i att vi inte ses så mkt...

• Svar på tråden osämja bland barnen
  • Lindsey Egot the only one

Hur gammal är barnet?

En genomgång på hur man uppför sig kanske hans förälder skulle gå igenom med honom.

• wavve83

Han är sju... killen säger att han pratar med honom men sen är det alltid samma visa. Dottern blev nekad frukost imorse för hon fick inte äta hans flingor.. vet inte hur länge ja orkar bara..

• wavve83

Vi har hållt ihop i två och ett halvt år. Varit sambos men är nu särbos av flera orsaker

• Pudel

Har ni funderat på orsaken till att pojken beter sig som han gör? Det är enkelt att bara tycka att barnet är dumt och barnsligt, men det ligger med stor säkerhet en osäkerhet i grunden här. 

• Fanny b
    wavve83 skrev 2014-01-19 17:43:56 följande:
    Han är sju... killen säger att han pratar med honom men sen är det alltid samma visa. Dottern blev nekad frukost imorse för hon fick inte äta hans flingor.. vet inte hur länge ja orkar bara..
    Fick inte din dotter äta den typ av frukostflingor som din bonusson äter? Om så är fallet, varför sa inte din sambo ifrån?
  • wavve83

Ja på två och ett halvt år har man hunnit fundera rätt mkt... han är lite egen och min son har grov adhd och har tidigare varit ( och kan fortfarande va ibland) väldigt jobbig då det händer en del runt honom. Ville mest bara skriva av mig. Känner mig så ensam och jag tycker det här är ett större problem än vad min kille tycker. Hade pappan hört det hade han sagt ifrån och grabben hade med största sannolikhet stängt in sig i rummet och surat ett par timmar. Vi kan ha jätteroligt i t.ex backen jag och barnen men så fort pappan kommer in i bilden blir pojken sur. Då sitter han bara och surar.länge och det går inte att prata med honom. Vet inte vad jag ska göra.

• Fanny b
    wavve83 skrev 2014-01-19 20:19:47 följande:
    Ja på två och ett halvt år har man hunnit fundera rätt mkt... han är lite egen och min son har grov adhd och har tidigare varit ( och kan fortfarande va ibland) väldigt jobbig då det händer en del runt honom. Ville mest bara skriva av mig. Känner mig så ensam och jag tycker det här är ett större problem än vad min kille tycker. Hade pappan hört det hade han sagt ifrån och grabben hade med största sannolikhet stängt in sig i rummet och surat ett par timmar. Vi kan ha jätteroligt i t.ex backen jag och barnen men så fort pappan kommer in i bilden blir pojken sur. Då sitter han bara och surar.länge och det går inte att prata med honom. Vet inte vad jag ska göra.
    Kan du säga ifrån till grabben? Om inte skulle jag tills vidare inte låta honom äta frukost tillsammans med dina barn om inte din sambo är med. Nu menar jag inte att pojken ska behöva äta frukost ensam utan att hans pappa får äta frukost med honom. Samma sak i andra situationer där killen kan agera på liknande sätt. Hur ofta kommer din bonusson? Om han kommer vv kan ett alternativ vara att ni blir särbo? För då har du och dina barn möjligheten att komma bort ifrån denna miljö.
  • Lindsey Egot the only one
    wavve83 skrev 2014-01-19 17:43:56 följande:

Vadå HANS FLINGOR!

Har han betalat dom med sin veckopeng kan jag förstå det men har ni gemensamt handlat mat så är all mat gemensam.
  • wavve83

Vi är särbos... orkade inte och flyttade. Men har pratat med killen och sagt att om han inte engagerar sig i problemet så får det va för min del. Han tycker inte det är nån big deal typ

Svar på tråden osämja bland barnen