wavve83 skrev 2014-01-19 20:19:47 följande:
Ja på två och ett halvt år har man hunnit fundera rätt mkt... han är lite egen och min son har grov adhd och har tidigare varit ( och kan fortfarande va ibland) väldigt jobbig då det händer en del runt honom. Ville mest bara skriva av mig. Känner mig så ensam och jag tycker det här är ett större problem än vad min kille tycker. Hade pappan hört det hade han sagt ifrån och grabben hade med största sannolikhet stängt in sig i rummet och surat ett par timmar. Vi kan ha jätteroligt i t.ex backen jag och barnen men så fort pappan kommer in i bilden blir pojken sur. Då sitter han bara och surar.länge och det går inte att prata med honom. Vet inte vad jag ska göra.
Kan du säga ifrån till grabben? Om inte skulle jag tills vidare inte låta honom äta frukost tillsammans med dina barn om inte din sambo är med. Nu menar jag inte att pojken ska behöva äta frukost ensam utan att hans pappa får äta frukost med honom. Samma sak i andra situationer där killen kan agera på liknande sätt. Hur ofta kommer din bonusson? Om han kommer vv kan ett alternativ vara att ni blir särbo? För då har du och dina barn möjligheten att komma bort ifrån denna miljö.