• Anonym (Orolig fästmö)

Spermiekvalite och pco

Hej!
    Jag har några frågor angående min sambos simmare. Det är så att vi försökt få barn sedan jag slutade med p-piller oktober 2012. Sedan dess har jag haft super oregelbunden mens mellan 30-62 dagar. Men nu de 2 senaste cyklarna har den legat på 32 och 36 dagar men inget pluss har kommit. Tror dock att jag kan fått tidiga missfall några gånger. Men det är också så att min sambo har haft pungbråk som liten han var ca 7-9 år någonstans där trodde han och han har även haft tarmsjukdomen Ulceröst Colit men blev opererade för det februari 2012.
    Sen får inte jag de där äggviteflytningarna som alla pratar om utan får lite halare vitaktiga flytningar.
    Men nu till min fråga.
    Kan det vara något fel på min sambos simmare när han har denna bakgrunden? Kan vi påverka hans kvalite på simmarna.
    Kan jag ha pco-pcos? När min mens varit så här orgelbunden.
    Jag åt p-piller i ca 4 år och vi är lite runda, jag ligger runt 70 kg och är 1,66 cm lång och min sambo på ca 130 kg och är 1,92 cm lång.
     Jag använder från förra cykeln nu en cb fertilitetsmonitor för att få lite hjälp på traven. Kan vi öka chanserna för att bli gravid på något sätt

Vore jätte tacksam för svar.

Svar på tråden Spermiekvalite och pco