4 månaders bebis ätit Nutra sen start, nu allergisk?
Hej. Min son är fyra månader och har ätit Nutramigen sen han var tre veckor gammal. Det har gått bra och han har inte kräkts eller visat symptom på magont. Senaste tre veckorna har han börjat kräkas efter måltider och nu sista veckan har han stångat sig och vägrat äta Nutramigen. I torsdags åkte vi in till akuten enligt sjukrådgivningen då han både kräkts och haft en vattning diarre. Framför allt så har han visat symptom på magont tex stångat sig bakåt och gnällt.
Inne på barnakuten var de säkra på att han var magsjuk. Men han har inte haft någon feber. Jag vet att han inte är magsjuk. Jag ser maten som boven och inget annat då han fått ont efter att han fått i sig lite mat. Han har ätit max 30, 40 ml under torsdagen på morgonen, sen har han matvägrat några timmar och sedan druckit vätskeersättning. Då spydde han inte. Sedan blev han så hungrig att han fick Nutra igen, och samma symptom igen, stångar sig som en ostbåge, kräks. Barnläkaren var inte till ngn hjälp precis. Vi spenderade fem timmar på akuten och jag började till slut gråta. De sa till och med till oss att hålla oss på rummet för de misstänkte magsjuka. PUST. Jag bad om en ny ersättning, men läkaren sa att har han tålt Nutra ända sen födsel så tål han det även nu.
När vi kom hem köpte vi Sinlac gröt, den svepte han i sig, sen har han ätit välling på den. Det enda han har accepterat. Nu avvaktar vi idag för att se hur han mår utan Nutra. På måndag ska vi ringa BVC och se om vi kan få hjälp med annan ersättning istället för Nutra. Är den någon som varit med om liknande? Han har ätit Nutramigen LGG senaste två månaderna. Innan dess vanlig Nutramigen. Tror även detta är något han blivit påverkad av. Kan det vara så att han tål den vanliga bättre.
Långt inlägg o förvirrat. Men tar emot all hjälp o tips. Han ammas inte och han verkar vara väldigt glad för gröt o frukt pureer. Vågar dock inte ge så mkt. Vad säger ni? Vill helst slippa ge Nutra i helgen, eller rättare sagt "tvinga" i.