• kiimie

P spruta

Hej.

Jag tog en p spruta för 3 månader sen (den har alltså "gått ut") jag har haft blödningar/mens (?) under alla månader typ varje vecka.

Min gynekolog visste att vi hade barnlängtan sen flera år tillbaka, men pågrund av en operation (gbp) var det olämpligt att bli gravid på ett tag, nu har jag gått ner 39 kilo, mina värde är bra och jag har grön flagga att försöka för fullt.

Då googlar jag att det kan ta 6-18 månader innan kroppen funkar igen :O (och jag har dessutom pco)

Min gyn förklarade att efter sista sprutan skulle det knappast ta mer än 3 månader.

Jag är helt förkrossad.

Googlar på fulltid men ingen har nog tänkt på det jag tänker.

Kan man inte ta pergotime?

Hur lång tid efter en p spruta får man ta pergotime?

Eller kroppen måste fixa det själv?

Till sommaren är vi beviljade hjälp av RMC, men dom kanske skickar hem mig 1 år för att själv vänta på äl?

Till sommaren har det gått 6 månader sen sprutan har gått ut, är det för tidigt för Pergo?

• Svar på tråden P spruta
  • VI4MOTVÄRLDEN

Jag födde mitt andra barn i 28juli 2011, tog i september 1 spruta, inte tagit sen dess, inte lyckats blivit gravid på 2 år lite drygt! Så tyvärr är d den där jävla sprutan som spökar..

• Baryk

De kan tyvärr sitta i väldigt länge de där sprutorna... jag hade jätteproblem med blödningar och annat när jag tog p-spruta och det tog nog närmare ett halvår efter sista sprutan innan det lugnade ner sig för min del... har hört många som tyckt det fungerat bra medan de använt den men som varit rejält missnöjda när de slutat.

Svar på tråden P spruta