• annanasglass

Vi som vill leva hälsosamt! Kost & träningstråd! =)

Jag tänkte starta en tråd för oss som gillar att exponera våra tränings- och kostrutiner! Jag kan känna att det är triggande en dag att få dela med med att mina framgångar med kost och livsstil, så jag tänkte att det finns säkert andra som vill hänga på också!

Denna tråden är inte för specifika koster/dieter utan helt enkelt för oss som vill äta hälsosamt (per egen definition) samt träna eller göra andra saker för att må bra i vardagen. Inget sätt är fel, här är det motivationen vi försöker hålla uppe!

Hoppas ni hänger på =).

• Svar på tråden Vi som vill leva hälsosamt! Kost & träningstråd! =)
  • annanasglass

Själv har jag joggat/gått 8 km (8km/timmen i snitthastighet) samt gjort 50 pushups totalt och 20 minuter mage. Mina mål just nu är 8 km på 48 minuter (snitttid 10km/h) samt 50 riktiga pushups utan att vila emellan. 

Idag har jag ätit tofuyoghurt (hemmagjord på tofu, banan och blandade flysta bär) med hemmagjord musli (havregryn, russin, linfrön och valnötter) till frukost och en grön juice (blandade gröna blad, en nektarin och en aprikos) samt böndipp av en burk bönor med grönsaksstavar till lunch. 

Tänker gå ner ca 2 kg till min idealvikt så håller inte liiite med kalorierna just nu, men främst vill jag jobba på styrka och att må bra! =)

• Solstråle00001

Vilken bra tråd!!! Gick ner 17 kg och var klar för 1,5 år sen. Men nu har jag nog 3-5 kg som jag vill bli av med

Idag har jag sprungit 45+10 minuter på löpbandet och gått 3 st 5-min. Totalt 10 km och förbrännt 700 kcal (om det nu stämmer ) Tid ca 1.10. Känns såå skönt! Har aldrig sprungit 45 min i sträck ! I förrgår sprang jag 35 min för första gången! Känns underbart med tanke på att jag inte tränat på länge!!!

Mat: frukost: hembakta ostfrallor med ägg

Samma till lunch

Fläskfilé och klyftpotatis till middag!

Lite vin blir det också så kanske inte så nyttigt matfronten men men...

• annanasglass

Kul att fler hänkar på! =)

Igår blev det svarta bönor i en mangoldswrap till middag. Jag får såna knäppar ibland och igår ville jag äta bara svarta bönor i princip till middag och det var sååå gott. Hackade i lite tomat och oliver och på med chilisås. Sen åt jag en skål till senare på kvällen som nog inte var nödvändig men men. 

Imorse blev det 2 crepes med spenat och svampsåsfyllning till frukost. Egentligen inte det bästa men det var så gott. Träning senare idag!

• LindaH88

Det motiverar att läsa, nu när sambon kommer hem blir det en timmes promenad i rask takt (ca 6 km /timmen, tycker jag är ganska fort, kanske fortare utan barnvagn)

• annanasglass

Kul med lite fler!

Igår lyckades jag springa 8 km utan att stanna/gå mer än ett par gånger och då väldigt kort (2 ggr för att dricka och en gång gick jag ca 30 meter eller så). Annars joggade jag hela vägen! Tog precis under timmen. Sen situps och 75 armhävningar i två omgångar (fast måste vila mellan varje 10-15 stycken fortfarande). Bra dag.

Idag har jag haft en sämre dag, eller riktigt DÅLIG dag p.g.a. massa andra grejer men fick i alla fall ändan ur för 50 armhävningar och 20-minuters magprogram. Definitivt bättre än inget, med tanke på omständigheterna idag! Maten har varit okej, inte suuuperbra men heller inte dålig så jag är nöjd. Lätt att moffa choklad när man känner sig nere (jag moffade hemmagjord fruktyoghurt istället).

Vill gärna höra fler av era framgångar! =)

• annanasglass

Igen träning hittills men har ju några timmar kvar på dygnet! Kunde inte sova alls i natt (bor i en annan tidszon om jag förvirrar folk). Åt 2 english muffins som små hamburgare med grönsaker och några skivor seitankött till frukost, kunde varit bättre med var rejält hungrig efter nattens bestyr. Lunch blev en chokladsmoothie och middag chow mein med svarta bönor istället för köttfärs. Åt 1.5 portioner och fortfarande hungrig, men nu äter jag inget mer tills efter träningen! Sen drack jag en juice på stan också. 

• LindaH88

Jag har ätit bra idag, hållt proteinintaget högt :). Skulle göra lite hemma träning för ett tag sedan, men då blev min lillkille kinkig och mammig, så det blev mys istället :). Får träna ikväll när gubben kommer hem :)

• Längtandsfull

Här hänger jag på så får vi se om de blir någon fart på tråden:) Jag och min man har precis börjat lära oss mer om nyttig och regelbunden kost. Vi tycker det är jättesvårt att veta vad som är bra att äta så söker all info och tips jag kan hitta. Vi har börjat göra smooties och tycker det verkar vara toppen om man kan byta ut lunchen mot en smooties och sen äta en ordentlig middag vid 17 tiden. Vad tror ni om det?

• LindaH88

Denna tråden hade jag glömt, eller förträngt :0. Har legat på latsidan, men nu blir det bättring. Jag tycker också mat är väldigt svårt =(. Försöker få i mig mkt protein och mindre "dåliga" kolhydrater :).

Svar på tråden Vi som vill leva hälsosamt! Kost & träningstråd! =)