• Mellanmjölkens land

Sunwing Makrigialos

Vi funderar på 1v på Makrigialos (Kreta) till sommaren. Med oss har vi vår 3åring och en bebis på ca 7-9 mån (beroende på exakt när vi åker).

Nån som varit där? Hur ser det ut i närheten? Kan inte påstå att jag längtar efter att äta på hotellet i en hel vecka

• Svar på tråden Sunwing Makrigialos
  • Nina74

Ska åka två veckor dit i sommar och tycker det är helt underbart. Har varit där två gånger tidigare fast då 1 vecka båda gångerna. Det finns en del restauranger några utanför och på väg mot hamnen. Rekommenderar ändå att välja all inclusive. Hotellet är väldigt trevligt ett av de bättre jag varit på. Fast vill man massor med butiker och restauranger så är det inget att åka till. Du får fråga mer om du vill!!! Glad

• Mellanmjölkens land

Hur är matlagningsmöjligheterna? Med tanke på bebisen lär vi behöva det
    Lekplatsen? Har man möjlighet att vara i skuggan med bebisen medan stora tjejen leker?

• Nina74

Vet inte hur det går att laga mat då vi aldrig provade! Fast helt klart är det lika som på alla andra hotell och då detta är Sunwing så borde det vara helt okej. Lekplatsen ligger vid Mini land där barnaktiviteterna är.. Då Miniland är öppet så är det bara att vara där inne o där är det svalt. På lekplatsen är det en del sol fast det är även palmer och annat. Babypoolen som ligger väldigt nära Miniland och lekplatsen har nog ett soltak har jag för mig. När tänkte ni åka?? Vi ska åka i augusti med tre barn som då kommer att vara 11,8,6. Min syster kommer ner andra veckan med en som är 6 och den andra 3.

• Mellanmjölkens land

Skulle gissa på att vi åker nån gång mellan slutet på maj och slutet på juli. Bara planeringsstadiet ännu så länge.

Har ni testat barnklubb? Är det nått för en rätt nybliven 3åring (fyller i april)? Eller är det bättre att vänta nått år?

• Nina74

Ni väljer på plats vilka aktiviteter ni vill treåringen ska vara med på vissa saker kostar lite och då bokar ni i receptionen det brukar finnas en pärm som man kan titta i. Våran 6 åring kommer säkert vara med på vissa aktiviteter med sin jämnåriga kusin och om deras 3 åring (fyller också i april) vill vara med antar jag att en vuxen måste vara med. De som jobbar i Miniland brukar vara superbra och man talar om var man är exempelvis rummet/poolen o lämnar telefonnummer. När vi var på Cypern en gång så lämnade vi vår yngsta som då var precis 3 år fyllda och det fungerade inte så personalen kom och lämnade henne till oss efter en liten stund då hon blev ledsen.

De är mycket barnaktiviteter som inte kostar något då man är tillsammans med barnen. Typ disco i barnpoolen då ledarna leker och sjunger och dansar. Det finns saker att göra hela dagarna om man vill.

Vilken hotellbyggnad har ni tittat på? Första gången bodde vi I Apollon byggnaden ganska högt upp med havsutsikt och andra gången i samma byggnad fast i en Lollo o Bernie lägenhet som ligger vid poolerna. Denna gång har vi bokat Pallas Athena med terrass.

Jag tror alla lägenheter är bra det ända som jag verkligen rekommenderar är att boka med havsutsikt för den är helt underbar. Det brukar på andra hotell inte vara det jag prioriterar mest.

• Mellanmjölkens land
    angeldevil skrev 2014-01-30 13:02:10 följande:
    Mycke fint hotell och sjukt god mat på all inklusiven
    Finns det vettig mat för barnen? Typ buffé där 3åringen kan få av vuxenmaten eller vuxenmat i mindre portioner? När vi var på ett sunwing-hotell i thailand fanns det en buffé med "barnmat" men där var nästan allt friterat. Ick!
  • dimi

Vår dotter fick äta både från barnbuffén och vuxnas, beroende på vad som serverades. Det är inga problem. Tyckte också maten var väldigt bra där. Det är ett fantastiskt ställe att åka till, håller med föregående att ni bör ha havsutsikt, den är underbar. Däremot är det inte en rolig transfer, ni måste vara förberedda på det. Den tar tid och många blir åksjuka. Men jag tycker nog att det är värt de, vårt favvo sSunwing så här långt iaf.

• Mellanmjölkens land

Transfer är inte ett problem eftersom vi funderar på att åka dit som en paus mitt i ett besök hos svärföräldrarna som bor ungefär halvvägs mellan flygplats och hotell. Beträffande rum blir det nog ett restrum så vi kan inte bestämma så mycket.

• angeldevil

Tycker nog att de fanns bra urval för barn oxå va visserligen längesen ja va där.

Svar på tråden Sunwing Makrigialos