• Fru Anna

Skridskor i skolan

Jag fick just mail från min sons skola. Om två veckor ska de åka skridskor så barnen måste ha med sig det.
    Min son äger inga skridskor, inte jag heller. Så vi åker aldrig skridskor. Måste jag köpa skridskor för att de ska åka en gång i skolan?

Har någon förslag på var man kan få tag på ett par billiga, men ok skridskor?

• Svar på tråden Skridskor i skolan
  • Sweet life

Kolla på köp och säljgrupper i din närhet på facebook om du har. Den jag är administratör i svämmar över av skridskor just nu.

Annars brukar det finnas på de flesta stormarknader som Ica maxi, Coop forum osv.

• Hannah76

Loppisar? Secondhandbutiker?
    Låna av någon?
    Maila skolan och hör om de har några att låna ut?

• Whitetrash86

Kolla efter begagnade eller se om man kan hyra i hallen (om det är i en hall) kanske du kan låna av någon?

Självklart kan dom inte tvinga dig att köpa skridskor. Men frågan är vad din son skulle tycka om att inte få åka.

• L i n n

Vilken storlek?

Jag har några skridskor ute i förrådet som mina barn nog vuxit ur.

Passar storleken så får ni dom av oss om du kan stå för frakten!

• Hannah76

Kolla om någon hyr ut skridskor. En leksaksbutik nära oss hyr ut skridskor så att man kan åka på isbanan i city.
    Blocket?

• Fru Anna
    L i n n skrev 2014-01-17 15:27:59 följande:
    Vilken storlek?
    Jag har några skridskor ute i förrådet som mina barn nog vuxit ur.

Passar storleken så får ni dom av oss om du kan stå för frakten!
    Jättesnällt erbjudande. Han har stl 32. (6 år gammal).
  • Fru Anna

Tack för alla tips. Jag ska se vad jag kan hitta. Klart jag inte vill att min son ska känna sig utanför.

• Tant Prysselius

I början av varje termin brukar skridskoskolorna ha loppis, där brukar man kunna hitta ett par för en hundring samt att de slipar skridskorna åt dig. Där jag bor är det loppis nu i helgen, kolla upp när det är på din ort. 

Svar på tråden Skridskor i skolan