• miinimee1981

min tonåring är svullen på vårtgården.

Blir lite orolig min 14åriga dotter kom till mig nu ikväll och visade mig att hon är svullen och öm i nedre delen av vårtgården och säger att hon haft det i ca 3dagar men Att hon har blivit mer öm. Det svullna området är ca 4 *2 cm. Jag själv är juh ingen läkare men tror det är en Inflammation. Hon är välutvecklad så det har inte med att tuttarna växer. Hon har typ redan e-f kupa. Utan detta är alltså En svullnad som inte har med att tuttarna växer.

• Svar på tråden min tonåring är svullen på vårtgården.
  • annakarlsson

Hur har det gått? Tycker du ska ringa vårdcentralen om du inte redan gjort det.

• miinimee1981

Det har blivit bättre. Det röda å svullna har lagt sig. Å knölen har blivit mindre. Men hon vägrar å visa tuttarna för läkare.

• dukat

Hon behöver inte visa det för nån.Det här är närmast en normal variant På vårtgården finns ett antal körtlar som ofta syns som knappnålshuvudstora utbuktningar Ibland händer det att det blir stopp i utförsgången på dessa körtlar Då blir det som din dotter har det.I regel går det över av sej själv på ett par veckor och bara en liten förhårdnad kvarstår.Har man otur kan det bli infekterat och då kan åtgärd bli aktuell Men så verkar det ju inte för din dotter så hon kan lugnt avvakta

• miinimee1981

Firelady.. läs gärna en gång extra om vad som står. Dukat: tack jo sa det till henne att det kan bli som en stor "inbygd finne" Men att det kan ta ett par veckor innan det försvinner. Men nu kan hon ha bh igen å "bölden" har blivit mindre

• FireLady
    miinimee1981 skrev 2014-01-23 18:59:14 följande:
    Firelady.. läs gärna en gång extra om vad som står. Dukat: tack jo sa det till henne att det kan bli som en stor "inbygd finne" Men att det kan ta ett par veckor innan det försvinner. Men nu kan hon ha bh igen å "bölden" har blivit mindre

XD sluta läsa precis innan!
  • sjuka jävel

Kan bli så när man äter lite för mycket chips... med andra ord blivande chipstuttar.. Ha en trevlig dag Maggan!

Svar på tråden min tonåring är svullen på vårtgården.