Min socialsekreterare bor granne med mig och min familj sedan en månad tillbaks...
Alltsååååååå....!! Hur stora är oddsen egentligen? I början tyckte jag självklart också att det var jobbigt, men att det skulle gå över...
Saken är den att vi har kontakt med både soc och bup, dels pga min pappa som utsatt mig för sexuella övergrepp, våldtagit mig mm. och så mamma som har haft väldiga alkoholproblem. Hon har dock gjort en helomvändning och dricker inte alls lika mycket längre, har ett bra jobb och tjänar bra med pengar.
Det förekommer även en del våld i familjen, har bott i familjehem osv men har i ett halvår bott hemma nu. Och allt är fortfarande inte direkt bra. Och att min socialsekreterare då bor granne med mig... jag orkar inte. Hon är jättebra att prata med och så, men hon ger mamma och pappa jämt blickar som om dom vore idioter. Typ "jag fattar inte vad ni håller på med, hur kan ni leva med er själva osv". Jag funderar på att försöka flytta hemifrån snart, men för att soc ska hjälpa mig måste jag ha en sysselsättning men det har jag inte längre.