• Anonym (s)

Min socialsekreterare bor granne med mig och min familj sedan en månad tillbaks...

Alltsååååååå....!! Hur stora är oddsen egentligen? I början tyckte jag självklart också att det var jobbigt, men att det skulle gå över...

Saken är den att vi har kontakt med både soc och bup, dels pga min pappa som utsatt mig för sexuella övergrepp, våldtagit mig mm. och så mamma som har haft väldiga alkoholproblem. Hon har dock gjort en helomvändning och dricker inte alls lika mycket längre, har ett bra jobb och tjänar bra med pengar. 

Det förekommer även en del våld i familjen, har bott i familjehem osv men har i ett halvår bott hemma nu. Och allt är fortfarande inte direkt bra. Och att min socialsekreterare då bor granne med mig... jag orkar inte. Hon är jättebra att prata med och så, men hon ger mamma och pappa jämt blickar som om dom vore idioter. Typ "jag fattar inte vad ni håller på med, hur kan ni leva med er själva osv". Jag funderar på att försöka flytta hemifrån snart, men för att soc ska hjälpa mig måste jag ha en sysselsättning men det har jag inte längre. 

• Svar på tråden Min socialsekreterare bor granne med mig och min familj sedan en månad tillbaks...
  • Fanny b

Jag förstår att det är jobbigt men vad du kan fokusera på är att antingen är det så att hon inte tänker på sitt arbete på sin fritid, och därför behandlar dina föräldrar som vilka grannar som helst, eller så tycker hon också detta är jobbigt.  Vad du också kan försöka fokusera på att om hon ger dina föräldrar blickar som betyder det du nämner i din ts så är det inte dig hon ger dessa blickar. Du är oskyldig. Om det hjälper dig kan du också göra så att när du träffar din socialsekreterare så hälsar du bara på henne och går sedan därifrån. När hon pratar med dina föräldrar kan du också gå ifrån dem, då slipper du se ev blickar från soc sekreterare.

• SupersurasunkSara

Ja du, jobbigt läge men bara att härda ut. Även socialsekreterare måste ju bo någonstans Annars får du väl be att få byta?
    Å andra sidan, våld i hemmet är ju inte direkt lyckat att leva med, så kanske kan du få hjälp att komma därifrån även utan anställning?

• Evm

Och det enda jag reagerar på med din text är att du fortfarande bor med pappa!?? Hur kan det vara så? Din mamma hade ju, om hon varit normal, tagit med dig därifrån och inte haft annat än ev nödvändig kontakt med honom.

• Anonym (s)
    Evm skrev 2014-01-16 17:02:02 följande:
    Och det enda jag reagerar på med din text är att du fortfarande bor med pappa!?? Hur kan det vara så? Din mamma hade ju, om hon varit normal, tagit med dig därifrån och inte haft annat än ev nödvändig kontakt med honom.
    Jo men min pappa funkar inte så... 
  • LillaNovaK

Min tanke också... Borde vara jobbigare att bo med din pappa än granne med soc?

• Evm
    Anonym (s) skrev 2014-01-16 20:44:01 följande:
    Jo men min pappa funkar inte så... 
    Va!?
  • Nenne666

Med tanke på din pappa låter det ju bra att soc bor där.

• Anonym (Ingen skuld)

Varför sitter inte din pappa i fängelse efter vad han har gjort mot dig? Han borde vara långt ifrån er. Du har ingen skuld i detta, tvärtom är det ju bra att någon som vill hjälpa bor nära och kan slå larm om vad som sker hemma hos er.  

• Anonym (123)
    Anonym (Ingen skuld) skrev 2025-01-03 18:31:06 följande:

Varför sitter inte din pappa i fängelse efter vad han har gjort mot dig? Han borde vara långt ifrån er. Du har ingen skuld i detta, tvärtom är det ju bra att någon som vill hjälpa bor nära och kan slå larm om vad som sker hemma hos er.  

Tråden är ELVA ÅR gammal.
  • Anonym (Soc.tanten)

Ajabaja! Din soc.sekr. borde rimligen nämna det till sin chef själv, om att bytas mot annan soc.sekr. Annars är detta nåt du får göra själv eftersom det känns obehagligt för dig att bo granne med din soc.sekr. Du får ta reda på vad din soc.sekreterares chwf heter och kontakta denne själv.

• Anonym (Soc.tanten)

Oj, det var en jävligt gammal tråd. Nvm...

Svar på tråden Min socialsekreterare bor granne med mig och min familj sedan en månad tillbaks...