• bondmoran punkt nu

En riktigt crazy kattt

Om jag får säga vad jag tycker. Men får han säga själv så är han bäst i världen!

Min siameskorsning Marwin Melker den Grå driver mig till vansinne men samtidigt är han helt klart den skönaste katten här hemma… 

Men shit vad han hittar på mycket konstigheter! Är det så med siameser?? Är de annorlunda?? Vi har 5 katter och ingen är som honom. Ingen av våra tidigare katter heller.

Vill ni läsa lite om hans påhitt så kan ni läsa vad han själv tycker om den saken här: http://bondmoran.nu/?p=10660

Men ärligt talat - har ni siames någon? Är de inte lite lustiga?

/Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Svar på tråden En riktigt crazy kattt
  • PumpkinQueen

Din huskatt, menar du. Och ja, katter är individer. Oavsett vilka "raser" som uppfödaren påstår att de har.

Ja, det är jag på bilden
  • Tebriane

Jag har haft tre siameser ... De är och kommer aldrig bli som vanliga katter. Man får välja att gilla deras konstiga upptåg eller inte ha dem helt enkelt... :) jag tycker de är ljuvliga och ofta fantastiskt snälla och tålmodiga med barn vilket är ett stort plus!

• bondmoran punkt nu

Jag håller med! Jag skulle inte byta honom för allt smör i småland. Och det där med snällheten stämmer bra, en tålmodigare och vänligare katt har jag nog aldrig varit med om. Och vi har haft många katter genom åren.

Alla har varit speciella på sitt vis så klart men den här är VERKLIGEN speciell. Han älskar vatten till exempel… och när det kommer främmande hundar hit och de andra går och gömmer sig så springer han fram direkt och vill hälsa. Totalt orädd för allting.

Jag älskar den katten! 

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Tebriane

De är fantastiska! Siameser avlades fram för att vara sällskap till kungligheter i Thailand. De avlades för sina sociala egenskaper :) våra älskade fest tex, då minglade de värst av alla :)

• bondmoran punkt nu

Haha, det är samma med Marwin!! Han älskar när det är massor med folk här, då går han omkring till alla och visar att här är han kung. 

Han är verkligen speciell på så många vis. Och pratar alltid! Högt och länge...

Jag älskar honom!

/Bondmoran

• lennartsdotter

Det är ju ingen siames du har bilder på. Knappast ens en siamesblandning. Med de tassarna är det mer troligt att han är en birmakorsning av något slag.

Det förtar dock inte glädjen av att han är en speciell katt.

• bondmoran punkt nu

Nepp, hans pappa är siames Det är min kompis som har föräldrarna till honom, mamman är dock en okänd korsning och ser väldigt speciell ut. Hon har gröna ögon, silvergrå tjock päls och hon är ganska kompakt i kroppen. Pappan är en stoooor siames, vacker som en dag men ovanligt stor. 

För min del spelar det ingen roll vad är det för raser men nu råkar jag veta det eftersom jag fick honom i present av min vän. 

Han är den absolut mest speciella av alla katter vi haft <3

Alla har så klart sina egenheter och sina personligheter men hans är VERKLIGEN speciella

/Bondmoran

• lennartsdotter
    bondmoran punkt nu skrev 2014-01-16 18:38:53 följande:
    Nepp, hans pappa är siames Det är min kompis som har föräldrarna till honom, mamman är dock en okänd korsning och ser väldigt speciell ut. Hon har gröna ögon, silvergrå tjock päls och hon är ganska kompakt i kroppen. Pappan är en stoooor siames, vacker som en dag men ovanligt stor. 

För min del spelar det ingen roll vad är det för raser men nu råkar jag veta det eftersom jag fick honom i present av min vän. 

Han är den absolut mest speciella av alla katter vi haft <3

Alla har så klart sina egenheter och sina personligheter men hans är VERKLIGEN speciella

/Bondmoran
    Tvivlar på att pappan är renrasig då vita tassar orsakas av ett recessivt anlag och det anlaget finns inte hos siameser. 
  • bondmoran punkt nu

Jag har inte frågat om han är renrasig för det har ingen betydelse för mig men han ser ut som en siames ska göra i alla fall  

Men som sagt, det spelar ingen roll. Han är väldigt mycket oriental i sättet min lille stolle  

/Bondmoran

Svar på tråden En riktigt crazy kattt