3 veckor, slutat ta bröst.
Snälla tjejer, ni måste hjälpa mig. Jag ger snart upp och orkar inte gråta mer. Min lilltjej blir 3 veckor imorgon, och är en lugn och glad tjej på dagarna. Förra veckan hade vi lite problem med nattamningen, jag satt mellan klockan 00 till 06 och ammade konstant. Så fort jag la ner henne grät hon och ville ha mer. Efter att ha rådfrågat min mamma som sa att vi skulle testa att ge ersättning istället för ena nattamningen så hon skulle bli mätt och belåten - dock försöka amma först så jag inte stannar upp i produktion. Detta testade jag, och hon sov gott i ca 3 timmar. Skönt!! Men sedan i måndags så har hon tuttvägrat. Hon börjar suga på bröstet, och tar kanske 2-3 sugtag och sen släpper hon och blir arg. Nu är det onsdag natt, och den enda hon accepterar är flaska. Åkte idag för att köpa en bröstpump av rädsla för produktionen, men kunde, under en och en halv timme (!!) endast få ut 60 ml ur båda brösten. Kan jag se min amningsperiod som helt över eller? Känner mig så himla värdelös som inte klarade att amma min lilla tjej i mer än 3 veckor. Ser hopplöst på framtiden just nu :( snälla, kan någon ge mig någon slags förhoppning om att detta bara är en fas , och att det kommer gå att amma henne igen?!