• daxförnästa

bästa andningslarmet???

Jag vill ha ett pålitligt andningslarm som helst fungerar bra även i bilen och barnvagnen. Jag har förstått att babysense 2 är bra men då har man ju bara den säkerheten hemma i spjälsängen. Någon som har bra tips på vilken man ska undvika eller kolla efter?

• Svar på tråden bästa andningslarmet???
  • Burberry

Jag använde babysencen i vagnen också, fanns en ficka i mjukliften för den. Hade också ofta bebisen att sova inne på bordet i mjukliften (spjälsängen fanns på vindsvåningen).

Var mycket nöjd med babysense2

• daxförnästa

Men de fungerar väl inte när man går med vagnen? Är de inte jobbigt att flytta larmet mellan vagn o säng hela tiden? Jag är lite inne på att köpa ett man kan fästa i blöjan.

• Diny

Jag har snuza go som man fäster i blöjan och kan tas med överallt. Är jättenöjd. Finns även snuza hero som är lite dyrare men som har vibration.Man får tänka på bara att om man går tex på en ojämn väg och vagnen rör sig mycket eller liknandr så kan larmen markera rörelse så det funkar bäst när barnet är i sängen eller stillastående vagn. Men jag är som sagt jättenöjd . Larmet är litet och smidigt och lätt att använda.

• daxförnästa
    Diny skrev 2014-01-16 06:44:15 följande:
    Jag har snuza go som man fäster i blöjan och kan tas med överallt. Är jättenöjd. Finns även snuza hero som är lite dyrare men som har vibration.Man får tänka på bara att om man går tex på en ojämn väg och vagnen rör sig mycket eller liknandr så kan larmen markera rörelse så det funkar bäst när barnet är i sängen eller stillastående vagn. Men jag är som sagt jättenöjd . Larmet är litet och smidigt och lätt att använda.

Vad bra! Hur funkar de i bilen? Hur fäster man det när bebis har hel pjamas? På blöjan? Kan man ställa in nått ljud för varje andetag?
  • Flickan och kråkan

Vi har haft respisens till alla våra tre barn. Det är som snuza, dvs ett man fäster i blöjan. Vi har varit väldigt nöjda. Till de första två barnen hade vi "buzz". Nu med tredje barnet har vi "ditto". Buzz är på utgående så reas ut. Jag tycker personligen att buzz är bättre än ditto så hade vi vetat det så hade vi köpt ett buzz till trean med. Det nya ditto kan man byta batteri själv, men det tar slut relativt snabbt tycker jag, det är lite mindre men jag upplever även det som svårare att få bra magkontakt. Buzz var bättre tycker jag och det var vi supernöjda med. Det blinkar vid andningsmönster och om man vill kan man ha ett knäppande ljud tillsammans med blinkningen (om man vill höra).

• Diny
    daxförnästa skrev 2014-01-16 08:43:52 följande:
    Vad bra! Hur funkar de i bilen? Hur fäster man det när bebis har hel pjamas? På blöjan? Kan man ställa in nått ljud för varje andetag?

Man kan fästa det i blöjan under pyjamasen och man kan ställa in så det kommer ett knäppande ljud vid varje andetag. Man kan också byta batteri själv. Det kan användas i bil men som alla(tror alla) bärbara larm så är det känsligt och kan känna av ytttre rörelser. Har själv aldrig använt det i bilen. Jag gillar det men kan inte svara på om det är bättre än andra larm eftersom jag aldrig haft ngt annat:)
  • Diny

Föresten såg nu att respisens går att använda i bil:) vissa säger att snuza går att ha i bil med men jag vet inte om det är säkert. Läs om båda o se vad som passar dig:)tycker att snuza verkar lite "skönare"än respisens för den del som rör vid barnens mage är av mjukt gumm i men som sagt känner bara till snuza så kan ha fel:)

• daxförnästa

Jag försöker hitta information om hur länge batteriet till Snuza Hero håller och om man kan köpa det i vanlig affär. Hittar bara info om att det är utbytbart. Någon som har erfarenhet eller kan finna information? Tror ni att det är bäst att köpa helt nytt eller ska jag våga köpa ett på blocket? På måndag morgon kommer min lilla dotter ut så nu vill jag försöka komma fram till något så fort som möjligt.

Svar på tråden bästa andningslarmet???