• Grumpy88

Trille Viper 4s / Brio Smile

Nu har vi fastnat här i barnvagns djungeln såklart ;)  Känner att det inte är mycket som går in trotts att jag läser och läser om olika vagnar. Känner att jag bara blir mer och mer bortkommen i alla vagnar som finns. Men vi har ändå lyckats fastna för två sycken, Trille Viper 4S och Brio smile. Anledningen till detta är att vi har oturen och bo i ett lägenhetshus som kan ha den minsta hissen i Sverige och att vi bor på 6e våningen så att ta hissen är oundvikligt. Men som sagt en liten men bra vagn är ett måste. Är det någon utav er som har någon utav dessa vagnar som kan berätta vad ni tycker om dem? Eller om det finns några andra vagnar omkring samma storlek? Vi letar heller inte efter dyraste vagnen utan håller oss gärna kring 6000-8000kr.

• Svar på tråden Trille Viper 4s / Brio Smile
  • Nyfniken83

Vi har köpt Trille viper 4s.. Bäbisen har inte kommit än så har ju faktiskt inte använt den ute ännu men här hemma känns den grym. Smidig, snygg och liten. Om man fäster hjulen och fäller ner handtaget så blir den himla kort vilket känns bra för oss som åket mycket kommunalt. Sa jag att den e snygg?? Hihi suuuupersnygg!

• Amie77

Jag skulle först ha tag på en Trille men den fanns inte här. Ersättningen har varit fantastisk! Kronan City är gjord för att vara liten och passa in i gammeldags hissar sa den som sålde den till oss. Det problemet har inte vi, men jag har alltid hatat stora och "bulkiga" vagnar som Emmaljungas och blev kär i Kronan City då jag såg den!

Gå och titta på den och provkör i butik. Liten och nätt vagn som trots det har utrymme.

(Jag har med separat liggdel som finns att köpa till. Den har en praktisk liten "ryggplatta" som jag kan fälla upp nu då min fyramånaders börjat villa sitta upp mer och titta på saker.)

www.kronan.com/sv/barnvagn/city-2013-gron

• Lisamarie

Måste slå ett slag för baby jogger city versa, som vi har. Vi har precis som ni en liiiten hiss och den är oundviklig att ta. Den är liten, smidigt , att fälla ihop den gör man med en hand och bebis på andra armen.. :) en kanon vagn som är super lätt att köra :)

• Grumpy88
    Nyfniken83 skrev 2014-01-15 22:57:17 följande:
    Vi har köpt Trille viper 4s.. Bäbisen har inte kommit än så har ju faktiskt inte använt den ute ännu men här hemma känns den grym. Smidig, snygg och liten. Om man fäster hjulen och fäller ner handtaget så blir den himla kort vilket känns bra för oss som åket mycket kommunalt. Sa jag att den e snygg?? Hihi suuuupersnygg!

Vad kul att höra!! Tycker också den verkar super snygg utifrån bilderna jag sett :) men har ni köpt alla tre delar till den sitt, ligg och babyskydd? Det kanske ingår?
  • Grumpy88
    Amie77 skrev 2014-01-15 23:02:43 följande:
    Jag skulle först ha tag på en Trille men den fanns inte här. Ersättningen har varit fantastisk! Kronan City är gjord för att vara liten och passa in i gammeldags hissar sa den som sålde den till oss. Det problemet har inte vi, men jag har alltid hatat stora och "bulkiga" vagnar som Emmaljungas och blev kär i Kronan City då jag såg den! Gå och titta på den och provkör i butik. Liten och nätt vagn som trots det har utrymme. (Jag har med separat liggdel som finns att köpa till. Den har en praktisk liten "ryggplatta" som jag kan fälla upp nu då min fyramånaders börjat villa sitta upp mer och titta på saker.) www.kronan.com/sv/barnvagn/city-2013-gron...

Tack för tipset!! Denna vagnen verkar vara precis som vi vill ha! Den är snygg med dessutom. Ska definitivt gå och provköra denna!
  • Grumpy88
    Lisamarie skrev 2014-01-15 23:36:24 följande:
    Måste slå ett slag för baby jogger city versa, som vi har. Vi har precis som ni en liiiten hiss och den är oundviklig att ta. Den är liten, smidigt , att fälla ihop den gör man med en hand och bebis på andra armen.. :) en kanon vagn som är super lätt att köra :)

Låter som en perfekt vagn denna med! Ska kolla på babyproffsen här i stan om dem har en man kan provköra! Tack för tipset! :)
  • AnniAy

Jag rekommenderar starkt brio smile. Den är super lätt, liten och smidig. Har använt den nu i 6 månader och är jätte nöjd med den. Den har vridbara hjul framtill som även går att låsa. Baby skyddet är bara att fästa på vagnen, perfekt om barnet sover och man inte vill väcka honom/henne. Lätt att fälla ihop, väger inte mycke alls :)

• Linnna

Hittade den här tråden när jag sökte runt. Vi har samma fundering Trille viper eller Brio smile, vad bestämde ni er för och har du eller ni andra här några tips och råd i valet?

• Grumpy88
    Linnna skrev 2014-04-27 08:54:23 följande:
    Hittade den här tråden när jag sökte runt. Vi har samma fundering Trille viper eller Brio smile, vad bestämde ni er för och har du eller ni andra här några tips och råd i valet?

Vi bestämde oss för ett brio smile -14 paket och är super nöjda med den :) Men jag har även hört att folk varit väldigt nöjda med trille med så jag vet inte riktigt hur stor skillnaden är. Har aldrig provkört trille. Men för oss så var storleken på vagnen viktig då vi har en super liten hiss och bor på 6:e våningen och smilen är inte lika bred som trille så därför blev det den och att dem hade paketpris på alla delarna ;)
Svar på tråden Trille Viper 4s / Brio Smile