• sandratjejen

KRAFTIGA sammandragningar v29+0

Hej.
    Vill höra med er som haft sammandragningar rätt tidigt.
    Va inne på östra i söndags för sammandragningar.
    Dom mätte, kolla och undersökte och de såg ändå bra ut.

Nu kommer dom tätare dom ligger på ung 5-7min mellanrum och håller i sig i ca 50sek-1min.

Dessvärre mycket mer smärtsamma än dom jag hade i söndags och kommer när ja ligger helt stilla. Skulle ja röra mig kommer dom med mellan 2-5min mellanrum.
    När dom kommer är de bara att släppa alt och bara försöka andas som gäller såpas ont gör dom.
    Är de någon idé att ringa förlossningen känns onödig att ringa och springa där för ingenting hela tiden.

• Svar på tråden KRAFTIGA sammandragningar v29+0
  • NovaRobin

Usch det låter jobbigt. Jag skulle nog ringa in igen och berätta att du varit där i söndags men att du nu har ännu värre sammandragningar. Bättre att ringa en gång för mycket! Lycka till!

• Momalicious

Jag skulle också ringa in. Låter mer som riktiga värkar om de gör ont så du måste andas dig igenom smärtan.

• nilla78

Jag skulle ringa in absolut!

Till mig säger de att om man kan prata och röra sig under sammandragningarna är det inte värkar. Typ. Jag är några veckor längre fram än du, men har många och smärtsamma sammandragningar. Däremot är mina inte så regelbundna som dina så ring in!

• Familjen no1

Jag var inne till förlossningen i v 27+ pga förvärkar, många och obehagliga. Men allt såg bra ut, däremot skulle jag höra av mig om det blev värre.... Så ring in och hör vad de säger iallafall. Sen det där med hur man ska känna och orka göra mm för att avgöra om det är förvärkar bara eller riktiga värkar är väldigt individuellt....

• sandratjejen

Tack för att ni svara har inte hunnit vara inne här sen ja skrev detta. Men visst de va inga sammandragningar vi fick en liten kille. Han är fullt frisk och mår toppen trots att va lite tidig :)

• Tessou
    sandratjejen skrev 2014-01-17 08:22:40 följande:
    Tack för att ni svara har inte hunnit vara inne här sen ja skrev detta. Men visst de va inga sammandragningar vi fick en liten kille. Han är fullt frisk och mår toppen trots att va lite tidig :)
    Grattis! Hoppas allt gick bra, tog det lång tid?
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Familjen no1

Oj men stort grattis till bebisen. Vad skönt det gick bra, var ju väl tidigt att titta ut Kram och lycka till!

• 3 små hjärtan
    3 små hjärtan skrev 2014-01-14 06:55:15 följande:

Jag skulle absolut ha ringt in!!

Grattis till en liten prins! Skönt att höra att allt har gått bra trots att han kom lite väl tidigt. Lycka till med allt!
  • sandratjejen

De gick jätte bra och har är helt frisk!

Förlossning blev normal och tog väl ung 3 timmar så fort gick de :)

Men han är helt underbar och utvecklas varje dag!

Väldigt stark kille men ett väldans humör har han säger vissa ;)

Men när han ligger hos mig så är han så lugn, mysig och snuttig så vet inte va dom pratar om ;)

Helt underbar är han iaf! <3

• sandratjejen

Han är 40cm lång och väger 1405g och har ett huvudfärg på 26 cm så väldigt liten är han men han ska ju inte vara större nu i hans ålder :)

• sandratjejen
    sandratjejen skrev 2014-01-19 07:56:27 följande:

Han är 40cm lång och väger 1405g och har ett huvudfärg på 26 cm så väldigt liten är han men han ska ju inte vara större nu i hans ålder :)

Huvudfång...
  • 3 små hjärtan
    sandratjejen skrev 2014-01-19 07:54:55 följande:

Men när han ligger hos mig så är han så lugn, mysig och snuttig så vet inte va dom pratar om ;)

Det låter alldeles underbart, njut av din lille pojke!
  • Tessou
    sandratjejen skrev 2014-01-19 07:54:55 följande:
    sandratjejen skrev 2014-01-19 07:56:27 följande:
    Oj, då gick det fort... Han hade bråttom minsann! Kanske är han en liten mammas pojke, eller så känner han sig mest trygg med dig! Oj, så liten.. kan inte ens se det framför mig. Antar att ni blir kvar ett tag på sjukhus?
  • sandratjejen
    Tessou skrev 2014-01-19 09:46:39 följande:
    sandratjejen skrev 2014-01-19 07:56:27 följande:Han är 40cm lång och väger 1405g och har ett huvudfärg på 26 cm så väldigt liten är han men han ska ju inte vara större nu i hans ålder :)
    Oj, då gick det fort... Han hade bråttom minsann! smile5.gif Kanske är han en liten mammas pojke, eller så känner han sig mest trygg med dig! smile1.gif Oj, så liten.. kan inte ens se det framför mig. Antar att ni blir kvar ett tag på sjukhus?
    ? ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ?
    Ne de är svårt men som vi förklarat för vänner å bekanta är att ta fram ett mjölkpaket på 1,5 L så liten va han :) idag väger han 2040g! Så växer mycket! Ja vi blir nog kvar iaf 3 veckor till antagligen. Redan varit inne i 1månad nu så är lång tid här...
  • Tessou
    sandratjejen skrev 2014-02-17 13:30:12 följande:
    Ne de är svårt men som vi förklarat för vänner å bekanta är att ta fram ett mjölkpaket på 1,5 L så liten va han :) idag väger han 2040g! Så växer mycket! Ja vi blir nog kvar iaf 3 veckor till antagligen. Redan varit inne i 1månad nu så är lång tid här...
    Så duktigt!!
Svar på tråden KRAFTIGA sammandragningar v29+0