• Soffan30

Vecka 8 men datorn sa v.6!!!!

Hej på er! Tänkte höra om någon av er har varit med om liknande som kan lugna mig. Vi har gjort IVF och det har 'fastnat' första gången vilket såklart är positivt. Men. Vi har på VUL förra veckan, hjärtljud fanns men knytet var i storlek vecka 6 fast jag var i vecka 8.... Läkarn sa att hon inte 'dömde ut' graviditeten än, men det fanns ett obs. Vi ska tillbaka på fredag då har det gått 10dagar sen vi gjorde Vul i onsdags. Antingen så har knytet växt till sig eller så är det mors goodbye, typ inga hjärtslag kvar. Jag är så jäkla orolig!!! Vi hat kämpat så för det här!! Har tidigare haft mensvärk varje dag men nu har jag inte det längre! Orolig och grubblar att det betyder att det sluta växa!! Har ni varit med om liknande??

• Svar på tråden Vecka 8 men datorn sa v.6!!!!
  • Soffan30

Färsk återföring gjorde vi, men det var inte det jag undrade över. Undrade om ngn varit med om att embryot inte vuxit på sig som den ska enligt givna veckor.

• bull bakerskan

Okej. Ja gjorde vul när ja va i v9 och de ville inte göra tidigare pga att det är svårt att se.

Men har inte hört nåt om ditt dilemma.

Så förlåt kan inte komma med nåt givande alls..

• Anonym (Jane Doe)
    Soffan30 skrev 2014-01-14 21:21:19 följande:
    Färsk återföring gjorde vi, men det var inte det jag undrade över. Undrade om ngn varit med om att embryot inte vuxit på sig som den ska enligt givna veckor.
    Ja, det har jag och då blev det ett så kallat missed abortion.
  • Pimpinellan

Vid IVF ska man alltid räkna från ÄP och det motsvarar äl,alltså 2+0. Senaste mens är helt ovidkommande vid IVF eftersom man vet på dagen när man blev gravid plus att senaste mens kan vara månader bakåt! Var det läkaren eller du som sa att du var i v.8? Man bör inte göra VUL före det nämligen p.g.a osäkerheten. Hoppas allt är väl med pyret!

• Soffan30
    Pimpinellan skrev 2014-01-15 14:23:40 följande:
    Vid IVF ska man alltid räkna från ÄP och det motsvarar äl,alltså 2+0. Senaste mens är helt ovidkommande vid IVF eftersom man vet på dagen när man blev gravid plus att senaste mens kan vara månader bakåt! Var det läkaren eller du som sa att du var i v.8? Man bör inte göra VUL före det nämligen p.g.a osäkerheten. Hoppas allt är väl med pyret!
    Det var läkarn som sa att pyret bara vara i v.6 fast jag borde vara i v.8.( Men hjärtljud fanns..)

Känner sig så jvla arg och less på den här skiten. Vi har kämpat med sprutor och trams, ägguttag hit och återföring dit, ett jäva meck! Varför ska det strula?? SUCK!!

Imorn.em får vi "domen"... suck hela dagen gå och vänta. Känns som jag kommer få psykbryt och drämma ultraljudsstaven i huvet på läkarn! Precis som om det skulle hjälpa..not!

Ja ja.. Inget är som väntans tider..
  • Soffan30
    Pimpinellan skrev 2014-01-17 18:36:12 följande:
    Hur gick det?
    Det gick inte alls.. Vi var på ultraljud 10 dagar efter och då syntes det inte ett jota på skärmen. Inga hjärtljud ingenting. Jag fick remiss till sjukhuset och fick tabletter att stoppa upp i underlivet, medicinsk abort. Det var på torsdagen och på söndagnatt blev jag akut sjuk och åkte in till sjukhuset. Jag hade så ont att jag kräktes, blödde jättemycket och svettades. Det visade sig att det som skulle komma ut hade fastnat och därför hade jag såna horribla smärtor, jag fick morfin och sedan tog läkarn ut det som fastnat.

Jag mår nu bra och laddar för nästa ivf-försök som blir om några månader!
  • Pimpinellan

Usch,beklagar verkligen! Själv genomgått MA med piller,det var fruktanvärt. Hoppas du repar dig snart på alla fronter och kan ta nya tag! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (orolig)

jag har fått ett missed abortion:( typ nyss....blöder på tredje dagen....   kom på ett vul med glädje för o få se våran lilla bebis, men d ändrades. han sa att d sluta växa i 7+4 o jag skulle varit i 10+2

• Soffan30
    Anonym (orolig) skrev 2014-02-13 16:23:07 följande:
    jag har fått ett missed abortion:( typ nyss....blöder på tredje dagen....   kom på ett vul med glädje för o få se våran lilla bebis, men d ändrades. han sa att d sluta växa i 7+4 o jag skulle varit i 10+2

Ja usch det är så tungt att få det beskedet!! Vi fick beskedet på min födelsedag, japp där förstördes det firandet. Var det första gången du blev gravid? För mig var det första ivf-försöket. Hoppas verkligen andra går bra som lär bli om några månader. Sköt om dig och hoppas allt går bra för dig! 🍀
  • Anonym (orolig)

Ja hemskt! Men kul på sin födelsedag mardröm! Nej detta e mitt tredje barn el skulle blivit... Hoppas d lyckas för er!

Svar på tråden Vecka 8 men datorn sa v.6!!!!