• Anonym (Bridegroom)

Bridegroom - sorglig, otroligt viktig dokumentär

Igår såg jag en av de vackraste och sorgligaste dokumentärerna jag någonsin sett. En dokumentär alla borde se.
    Jag grät. Jag känner mig fortfarande helt sorgsen, trots att jag inte ens känner människorna i den. Trots att jag aldrig kommer gå i deras skor. Jag har tänkt på dem konstant sedan jag tittade på den. Jag kommer aldrig glömma den.

Bridegroom.

6 år var de tillsammans. De hade hus, egen firma, en hund tillsammans. Ett helt liv. En så start kärlek att det bara kändes i hjärtat när man såg dem på film och kort, och på hur alla runtomkring talade om dem. En så äkta kärlek.

Tills olyckan var framme. Tills Shane inte först fick komma in i sjukhusrummet, för han "var inte familj." Tills han förbjöds och hotades till att inte gå på begravningen. Han gick inte dit - han fruktade för sitt liv.

Han fick inte gå på sin själsfrändes begravning, trots att de varit varandras allt i 6 år. För att de båda var män. För att Toms familj inte kunde acceptera honom som han var.

Om ni inte får möjlighet att titta på dokumentären finns en kortare version på youtube

">It could happen to you

"It has been said that sharing personal stories is one of the most effective ways to change people's hearts and minds. This is my story and I hope you are inspired to share it with others."

Se filmen. Sprid den.

• Svar på tråden Bridegroom - sorglig, otroligt viktig dokumentär
  • Anonym (Bridegroom)

• kouki

Såg den förra året. Grät något fruktansvärt. Helt oförståeligt att det får gå till så.

• Anonym (Bridegroom)
    kouki skrev 2014-01-11 23:50:21 följande:
    Såg den förra året. Grät något fruktansvärt. Helt oförståeligt att det får gå till så.
    Samma här.

Jag hoppas att fler tittar. Visst bor vi i Sverige, men budskapet är så otroligt viktigt.

Filmen finns på Netflix.
  • kouki

Filmen ligger ute lite överallt. På Youtube, Upworthy osv... :) 

Svar på tråden Bridegroom - sorglig, otroligt viktig dokumentär