• sollängtan2014

ömma bröst ingen mens - inte gravid

Har haft ömmande bröst ca 2 veckor nu och haft otroligt ont vissa dagar så knappt kunnat haft bh :( tagit 2 grav test som varit negativt. Varit gravid då jag var 14 och 17 och åt så piller fick sen 2007 diagnos med endometrios. Försökte då få bebis med min dåvarande man. Han hade dåliga spermier och fick pegrotime pga utebliven mens men lyckades inte sen 2 månader försöker jag och min nya sambo få bebis då jag slutade med p piller. Hade då ätit piller 3 år utan uppehåll pga endometrios. Fick mens ca en månad efter och testat med äl stickor som inte visade positivt så gravid är jag med all säkerhet inte. Det jag undrar är hur lång tid innan mens brukar ni få ont i brösten? Har bmi idag men så jag har endometrios så har jag ju lika ont hela tiden precis som mensvärk.. :(

• Svar på tråden ömma bröst ingen mens - inte gravid
  • Mar14

Om du har BIM idag så finns det ju en möjlighet att det ännu inte syns på gravtestet men jag tycker att om kroppen börjar bete sig väldigt konstigt så be att få komma in för en koll (inklusive VUL) hos gyn för säkerhets skull. Endometrios ställer ju till så mycket, så hellre kolla en gång för mycket än en för lite.

Med det sagt så har jag också haft månader då mensen varit försenad, och jag har haft andra symptom, utan att det för den skull varit en graviditetet. Antagligen får du din mens om några dagar, men jag skulle ändå be om en undersökning.

Svar på tråden ömma bröst ingen mens - inte gravid