Nyttigt men gott?
Jag och min sambo planerar att börja försöka skaffa barn i början av nästa år då vi känner att våran livstil måste ändras innan vi försöker oss på det.
För mig är det viktigaste att lära mig äta nyttigare mat. Jag är inte överviktig, är ca 1.70 och väger 65 kilo och även om magen är lite rund av sig så kunde jag inte bry mig mindre om det. För min kropp har det alltid "funkat" att äta snabbmat 1-3 gånger i veckan. Men jag vill ha en nyttigare kropp framförallt för graviditetens skull och även kunna lära mina barn att äta rätt. Detta är inget problem för sambon alls då han älskar grönsaker och nyttig mat som jag bara rynkar näsan åt.
Problemet jag har är väl igentligen att jag tycker verkligen inte om sallader och annat grönt. Jag kan visst äta det, om jag har en saftig köttbit och kan dränka salladen i bearnaisesås.. Som självklart inte gör det bättre. Utan flottig mat eller smält ost osv så känns det som att jag lika gärna kan strunta i att äta för jag kommer inte bli tillfredställd av maten så att säga.
Så jag undrar om det är någon som har lite tips på vad man kan äta som är nyttigt men inte tråkigt? Måste även påpeka att sambon är nötalergiker så att ta en näve nötter ist för en chipspåse som jag fått råd om så många gånger, fungerar inte.