• Anonym (Smygaren)

rökte i smyg

Hej. I förrgår rökte jag i smyg. Rökte 4 cigg på typ 3 timmar. Saken är den att jag slutade röka för 5 år sen nu till sommaren.
    Är rädd att bli beroende igen. Har gömt ciggen i handväskan och inte rökt sen i förrgår. Är sugen men vill låta bli.

Nån annan som rökt i smyg?

• Svar på tråden rökte i smyg
  • Frontline

Är du 12 år eller hur gammal är du?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Jaja)

Det har väl hänt...det är gott...för gott..

• Anonym (Smygaren)
    Frontline skrev 2014-01-11 01:10:13 följande:

Nä jag är 36 . Vad har det ena med det andra att göra?
  • Anonym (Smygaren)
    Anonym (Jaja) skrev 2014-01-11 01:10:54 följande:

Det har väl hänt...det är gott...för gott..

Just det som är problemet , det kändes som att jag aldrig slutat.
  • Anonym (Jaja)

Man slutar och börjar och slutar så håller det på hela tiden. Inte hela världen att du unnar dig.

• Frontline
    Anonym (Smygaren) skrev 2014-01-11 01:13:15 följande:
    Nä jag är 36 . Vad har det ena med det andra att göra?
    Ja är man 12 röker man i smyg och är man som du 36 då behöver man inte smyga för då är man vuxen eller ja iaf dom flesta då...
  • KimPossible
    Frontline skrev 2014-01-11 01:10:13 följande:
    Frontline skrev 2014-01-11 01:15:59 följande:
    Ja är man 12 röker man i smyg och är man som du 36 då behöver man inte smyga för då är man vuxen eller ja iaf dom flesta då...

Du hade redan skrivit det jag tänkte. 
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • KimPossible

Fast visst, jag kan förstå det där med att man röker i smyg, speciellt om ens omgivning är uttalat ogillande till rökning.

Jag hymlar inte längre, men tar hänsyn till de jag umgås med så att jag inte röker när jag är i deras närhet eller ett par timmar innan. Ja, om det inte är någon fest, bröllop eller annat, men då står jag för det. Om inte arrangörerna har sagt att det är helt rökfritt, då är jag också helt rökfri. 

Visst får jag slängar ibland, även av helt okända när jag röker lite diskret i ett hörn på ett röjarparty, men då står jag faktiskt upp för det jag gör och säger att "Jo, men nu är det så här att jag har dragit mig undan för att inte störa andra, så jag vore tacksam om ni inte störde mig nu". Eller nåt liknande. På större fester brukar det aldrig vara ett problem, fler än man tror feströker. 

Kanske kommer det med åldern, men jag har tröttnat på att be om ursäkt för vem jag är och vad jag gör. 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • Anonym (Jaja)

Vem smyger TS sig för? Vem skall inte få veta?

• Anonym (okok)

okej ?rök så mycke du vill du är vuxen ingen har att göra med de.

• Anonym (Mmmm!)

Började röka när jag var 33 år, först i smyg men öppet ett år senare. Är 54 år nu och röker fortfarande.

Svar på tråden rökte i smyg