• Anonym (kompis)

Han vill inte ha något me det o göra..

För att göra en lång historia kort..

Min kompis gjorde slut me sitt ex för 4mån sen. Hon e gravid, 7mån. Han vill inte ha något me barnet o göra.
    Hon sa sig äta p.piler, när hon upptäckte att hon va gravid så sa hon inget, min bror fick höra dt utav en av hennes släktingar - för 4mån sen, alltså too late för abort..
    Hon sa för 1 mån sen att barnet var dött, nu i veckan kom samtalet upp mellan min kompis o en annan kompis till honom, barnet e inte dött, hon drar lögn efter lögn för min kompis..

Finns det något avtal där man avsäger sig allt o slipper betala underhåll?
    Ja han e hemsk som inte tar sitt ansvar men hans ex beteende o lögner e inte heller okej!!

• Svar på tråden Han vill inte ha något me det o göra..
  • Modernmom

Nej, så funkar det inte för barnens rättigheter. Det är inte till henne underhållet är tänkt, det är för barnet.

• Modernmom

Enda möjligheten är om hon avsäger sig underhåll, men det är ju knappast troligt.

• Modernmom

Och puckade föräldrar kommer alltid finnas, men då håller man snoppen skyddad av gummi.

• Ramborg
    Anonym (kompis) skrev 2014-01-10 22:03:38 följande:
    (...)

(...)

Han stämmer henne på vårdnad och umgänge. Trappar upp umgänget medan barnet är litet. När barnet är några år gammalt har han det boende hos sig varannan vecka. Ta-daa! Inget underhåll!

Dessutom får han se sitt barn växa upp. Det är ganska häftigt faktiskt.
    42.
  • Brumma
    Ramborg skrev 2014-01-10 23:49:39 följande:

Han stämmer henne på vårdnad och umgänge. Trappar upp umgänget medan barnet är litet. När barnet är några år gammalt har han det boende hos sig varannan vecka. Ta-daa! Inget underhåll!

42.
    Saknar nästan ord... Bara... Klockrent liksom....

Nästan så jag blev lite kär där :)
  • Brumma
    Anonym (kompis) skrev 2014-01-10 22:03:38 följande:

För att göra en lång historia kort..

Min kompis gjorde slut me sitt ex för 4mån sen. Hon e gravid, 7mån. Han vill inte ha något me barnet o göra.
    Hon sa sig äta p.piler, när hon upptäckte att hon va gravid så sa hon inget, min bror fick höra dt utav en av hennes släktingar - för 4mån sen, alltså too late för abort..
    Hon sa för 1 mån sen att barnet var dött, nu i veckan kom samtalet upp mellan min kompis o en annan kompis till honom, barnet e inte dött, hon drar lögn efter lögn för min kompis..

Ja han e hemsk som inte tar sitt ansvar men hans ex beteende o lögner e inte heller okej!!

Nej. Enda sättet han kommer undan underhåll är antingen att mamman undanber sig det men det hoppas jag verkligen inte eftersom det är barnets pengar eller att hon träffar en kille som tar ansvar, älskar o behandlar barnet som sitt eget o efter några år väljer att adoptera barnet.

O nej, exets beteende är inte ok men det är inte barnets fel.
  • Brumma

PS - man KAN bli gravid även om man äter P-piller. Har två st i min närhet som jag kommer på just nu som blivit det...

• BioBonus
    Ramborg skrev 2014-01-10 23:49:39 följande:

42.
    Så enkelt är det :)
Svar på tråden Han vill inte ha något me det o göra..