• Anonym (fundersam tjej)

Cerazette-stopp, gravidsymtom, negativt grav-test

Hej!

Jag undrar över hur det kan ligga till egentligen. Det är så att jag slutade äta cerazette i början av november. Fick min första mens/blödning den 20 november och den varade i fyra dagar. Sedan var allt som vanligt och den 10 december fick jagems igen och den gången varade den 8 dagar. Så jag tänkte vad bra nu verkar maskineriet vara igång.

Men nu är det så att den 2 januari, cirka, började jag må illa och få jätteömma bröst, molvärk till och från plus att mitt humör är rätt upp och ner och jag har inte fått någon mens. Däremot har jag fått ökade flytningar, de är vita och rikliga, luktar inte konstigt.

Jag har två barn sedan innan så jag har ju liiite koll ändå på hur det känns när man är gravid. Det hör känns exakt som det så jag testade mig i onsdags eftermiddag och det var negativt. Jaha, tänkte jag, då är jag inte gravid. Men mina symtom blir nästan bara starkare o starkare för varje dag. Så jag testade mig igen idag, fredag den 10 januari, denna gång med morgonurin och det är fortfarande negativt.

Min menscykel har alltid varit regelbunden och att den är 4 dagar sen är inte normalt för mig. Kan det bero på att kroppen fortfarande ställer om sig efter cerazette? Eller kan det bero på att jag testat mig för tidigt?

När är det dags att vara orolig?

Med vänlig hälsning
    "Fundersam tjej"

• Svar på tråden Cerazette-stopp, gravidsymtom, negativt grav-test
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! I och med att du har negativa tester låter det som att din kropp håller på att återställa sig och att du därav har hormonella symtom. Skulle din mens utebli tre cyklar kan du ringa och boka en tid för undersökning. Lycka till

Svar på tråden Cerazette-stopp, gravidsymtom, negativt grav-test