Sluta med nattvälling?
När och hur slutade ni med nattvällingen?
Min son är snart 21/2 och vill ha välling 2 gånger nattetid, hur länge ska barn dricka välling?
Min son är snart 21/2 och vill ha välling 2 gånger nattetid, hur länge ska barn dricka välling?
Finns inget ska.
Men välling kan man dricka genom hela livet.
Orkar ditt barn äta något dagtid med all välling på natten?
Mina har aldrig ätit välling på natten (bara morron o kväll).
När de var kanske 8-9 månader bestämde vi att det var slut på nattätandet. Det tar ju några nätter innan de förstår att det är så här det är nu. Säkert tar det längre tid när de är äldre?
Men det är väl som med att sluta med napp - det är en strid man får ta som förälder helt enkelt.
Vi slutade innan han fyllde två. Fick rådet av bvc att erbjuda vällingen i mugg istället, då drack han bara några klunkar och tappade intresset fort = var inte hungrig! Det var själva flaskan som var grejen. Nu är han 2 o 8 mån och vill sällan ha välling och då bara till frukost.
Barn behöver inte dricka välling överhuvudtaget, det är visst nåt väldigt svenskt......matbehovet på nätterna brukar ju skilja väldeliga från barn till barn men våra ungar har allihop varit avvänjda mellan 6månader och ett år.