sköldkörteln???
Hur kollar man sköldkörteln? Jag har varit och tagit ett blodprov i armen idag angående ämnesomsättningen, men är det samma som sköldkörteln?
Hur kollar man sköldkörteln? Jag har varit och tagit ett blodprov i armen idag angående ämnesomsättningen, men är det samma som sköldkörteln?
Hej gonkis.
Japp det är samma. Sköldkörteln producerar ämnesomsättningshormoner. Dvs. blodprovet TSH.
Kram
ok, tack då var det det dom tog på mig då?
Ja det måste det ha varit om de sa ämnesomsättningen. Det tog de på mig med när vi gjorde utredningen.
Vad tog dom mer på dig? Jag ska lämna kromosomprov också, sambon ska också det. Sen sa dom inte något mer. Jag skulle vilja ta ett prov också som kan visa ifall man stöter bort fostren eftersom kroppen kan tro att det är ett främmande föremål som har kommit in där. Tog du det?
gonkis,,du menar ett TNF-alfa prov?..
TS hur många mf har du haft?(med tanke på att du lagt denna länk under upprepande mf)
Jag har haft 3 st.
På mig tog de Cardiolipinantikroppar, APTT (blödningsprov) samt FSH,LH o Prolaktin som är hormoner som påverkar äl. Dessutom gjordes ultraljud med och utan kontrast samt att det togs progesteronprov efter äl. Kromosomprover togs på oss båda och min sambo fick lämna spermaprov.
Pear.
Varför fick din sambo lämna spermaprov? Ni kan ju bli gravida så dom måste ju vara tillräckligt många och snabba.
Ja. Det var ren rutin. Där vi gjorde vår missfallsutredning ingick alla prover som de även tar vid en infertlitetsutredning.
Läste att man kan ha fel på immunförsvaret, att kroppen stöter bort fostret när man blir gravid. Kan man kolla det när man inte är gravid, eller måste man vara gravid för att se det?
Kan inte så mycket om sånt här.