• Purrilurven

allergisk reaktion eller? (bild)

3,5 åringen här visat allergisk reaktion i form av en liten blåsa och rodnad kring munnen två gånger idag i samband med mat. Vi tror det kan vara tomat eller banan han har reagerat på (det har han ätit vid båda tillfällena). Vad kan/ska man göra? Kan det vara nåt annat? Det är första gången han visar reaktion då han annars äter bådadera nästan dagligen.

• Svar på tråden allergisk reaktion eller? (bild)
  • Purrilurven

gick inte att posta från telefonen, var tvungen att göra det från datorn. så här kommer bilden!

• Fjärilslarv
    Purrilurven skrev 2014-01-08 19:09:52 följande:
    gick inte att posta från telefonen, var tvungen att göra det från datorn. så här kommer bilden!

ser ut som en allergisk reaktion, ta nåon antihistamin och var vaksam på om hon visar tecken på allergichock.,
  • KameliaDamen

Ser ut som min son brukar se ut när han har ätit ketchup som inte är ekologisk. Han gillar inte tomat men däremot ketchup och när han har ätit det på förskolan eller typ Mc Donalds så blir han sådär röd och det kliar lite så han brukar slicka lite runt munnen som förvärrar det hela. 
    Hemma äter vi ekologisk ketchup och det funkar.

• Purrilurven

Okej tack! Vi testar utan tomat och ketchup nu några dagar så får vi se hur det verkar :)

• Javisstserru

Sådär fick båda mina barn av tomat och ananas när de var yngre, är visst vanligt enligt BVC. Nu har de växt ifrån det.

• Rocket Mania

Mina barn blir sådär när det blir kyligt ute. De slickar sig runt munnen och så blir det nästan svampigt och svidit och kliigt och så slickar dom mer osv.

Jag behandlar med Blistex på kvällen och på morgonen är det borta!

• Fiddolino

Sådär ser min son ut när han ätit tomat. Går bort av sig självt. Han blir dock inte röd om jag skär bort kärnor och saften på insidan ( om du förstår vilket jag menar ) så äter han bara det andra blir han inte röd.

• Fjärilslarv
    Fiddolino skrev 2014-01-09 18:55:23 följande:
    Sådär ser min son ut när han ätit tomat. Går bort av sig självt. Han blir dock inte röd om jag skär bort kärnor och saften på insidan ( om du förstår vilket jag menar ) så äter han bara det andra blir han inte röd.
    fast även om det går bort av sig själv så ÄR det tecken på allergisk reaktion, och då bör man ta bort det man är allergisk mot.
  • Grannen

Min dotter blev sådan av banan!

Svar på tråden allergisk reaktion eller? (bild)