• mammamarre

2 frågor

Jag e gravid i vecka 29. detta är mitt 3e barn. Med min andra så ficka göra kejsarsnitt då hon låg med rumpan neråt..  Måste  jag då  göra kejsarsnitt nu igen då eller kan jag föda vaginalt om allt går  som det ska?

Min bm erbjöd mig gå i föräldrargruppen.  Vilket jag gärna ville men den är på em kl 15. Då jag ej har möjlighet  få barnvakt  till mina barn som är 5-7år. Men jag fick helst inte ha med dem på f gruppen.   Men när  jag gick med min första så var det inga problem för dem andra ha med syskon som var runt 2-3år. Då var det på kvällstid. Då hade man lättare få barnvakt. Jag kan ge mina barn min mobil så dem kan sitta tyst å spel och det gäller 1 timme tills  deras pappa slutar. då han kan hämta upp dem eftersom han jobbar är i närheten. 

Eller är det så att jag helt enklet får stå över

• Svar på tråden 2 frågor
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Har du bara gjort ett snitt utan komplikationer brukar vaginal förlossning gå bra. Går dina barn på dagis/fritids? Isåfall har du rätt att ha dem där när du ska gå på mödravårdens utbildning. Jag kan inte svara på hur/om det skulle gå att ha barnen på utbildningen eller i väntrummet. Hör med din bm. Finns det möjlighet att din man slutar tidigare eller tar ut föräldraledighet så kan kan ta barnen?

Svar på tråden 2 frågor