• Tigerlilja75

Vågar man lämna en 4,5-åring hos farmor och farfar??

Har en rätt vild 4,5-åring som är högt och lågt och som skulle behöva vara hemma hos sin farmor och farfar någon gång då och då. De har en rätt farlig trapp som har 3 dm mellan spjälorna och det är tre våningar, och möjligt att han kan trilla mellan dessa spjälor och ner till källaren osv. Farmor och farfar är dessutom 75 år gamla. Vågar man lämna hos dom??

Skulle ni vågat??

• Svar på tråden Vågar man lämna en 4,5-åring hos farmor och farfar??
  • vad ska man heta

Ja då, han är ju så pass stor. Sen om han är vild så hade jag inte lämnat så länge hos så gamla. Ett par timmar max

• Tigerlilja75
    vad ska man heta skrev 2014-01-07 14:04:38 följande:
    Ja då, han är ju så pass stor. Sen om han är vild så hade jag inte lämnat så länge hos så gamla. Ett par timmar max
    Ok. Men varför inte så länge? För att de inte orkar?

• Cariol

Om farmor och farfar orkar med barnet ser jag det inte som något problem. Mina morföräldrar är i samma ålder och de skulle absolut kunna vara barnvakt till min dotter. Skulle kanske inte lämna henne en hel dag då de nog skulle bli rätt trötta, men under dagen - absolut.

• Natulcien
    vad ska man heta skrev 2014-01-07 14:04:38 följande:
    Ett par timmar? Vad känner du för 75-åringar?
    Det beror väl på hur farmor och farfar mår? Människor är olika.

Vår sons morfar, som är 72, har tagit hand om vår 3-åring i ett dygn och han har haft vår sons kusiner i tre dygn när de var 4 och 6 år.
    Sonens farmor, som blir 75 i år, längtar efter att få ta hand om sonen i ett par dagar... Hon går för övrigt på gym, jobbar i trädgården varje dag, reser kors och tvärs över världen och går dagliga powerwalks... Glad
  • Natulcien

Allt beror väl på barnets vett och farföräldrarnas ork...?

Min systerson var en vilding i samma ålder, men han hade ju inte kastat sig utför en trappa...

• tulip79

Sonen är 2 år o farmor 74 o hon passar honom en em i veckan. Även hennes syster som är 83 har passat honom många gånger. De är båda väldigt aktiva o orkar med energiklippet!

Svar på tråden Vågar man lämna en 4,5-åring hos farmor och farfar??