• greeneyes

Nån mer som använder appen "the Wonder weeks"?

Har en två månaders bebis och har nyligen upptäckt appen The wonder weeks. Enligt den har bebisen olika utvecklingsperioder (baserat på bebisens BF, inte faktiska födelsedag). Jag hade blivit knäckt nu om jag inte sett att min tjej just kommit in i andra utvecklingsperioden, hon är nämligen plötsligt som ett plåster på mig och gallskriker tom när pappan ska försöka ta henne. Nån mer som använder den appen? Stämmer den? Hur blir era små under ett leap?

Dotter född 2007, Planerat snitt 131101
  • Svar på tråden Nån mer som använder appen "the Wonder weeks"?
  • Neysie

Jag använde den appen. Har du läst boken? "Växa och upptäcka världen". Där står mer utförligt om alla faser. Riktigt intressant!! Har hjälpt många gånger under sonens första år att veta att det är en fas och att det blir bättre. :)

• greeneyes

Funderar faktiskt på att jaga rätt på boken, hade gärna läst mer utförligt

• Caspianne

Boken är jättebra tycker jag! Hjälper verkligen till att förstå varför baby helt plötsligt blir mer kinkig/klängig!

• littlemisssunshine08

jag har både appen och boken, och tycker att appen är bra, lättare att hinna läsa än i boken :)
    skönt att veta när leapen förväntas komma samt hur man kan hjälpa/tänka på. 

jag tycker dock inte att jag märker jättemycket på min son under leapsen, mer än att han lär sig och utvecklas. 

Svar på tråden Nån mer som använder appen "the Wonder weeks"?