• älskarlivet81

Hur sluta med nattätandet?

Har en bebis på 10 månadee som fortfarande äter 1-2 gånger/natt. Det börjar bli lite ohållbart eftersom vi misstänker att hon äter av gammal vana. Hur bryter man detta mönster på enklast sätt?

• Svar på tråden Hur sluta med nattätandet?
  • Emmut

Jag bara slutade, äter de tillräckligt på dagen behöver de inget på natten. Försök att söva om utan mat, jag la min hand på henne och nynnade nån visa tills hon somnade om :) tog dock några nätter (9 månader gammal)

• älskarlivet81
    Emmut skrev 2014-01-07 13:47:38 följande:
    Jag bara slutade, äter de tillräckligt på dagen behöver de inget på natten. Försök att söva om utan mat, jag la min hand på henne och nynnade nån visa tills hon somnade om :) tog dock några nätter (9 månader gammal)
    Precis och vi tycker att hon äter tillräckligt på dagen, de flesta dagar i alla fall. Hon gallskriker och spänner hela kroppen om hon inte får mat på natten, men kanske ändå bara är en ovana som måste brytas?
  • maj2013

Vårär 8 månader ochvi har det likadant, har dockbörjat lägga honom ivagnen o dra över en tröskel, då skriker han inte :) i natt tog det 30 minuter innan han somnade om men då bökade han bara, inget skrik. Kanske kanvara något att testa?

• älskarlivet81
    maj2013 skrev 2014-01-07 15:50:29 följande:
    Vårär 8 månader ochvi har det likadant, har dockbörjat lägga honom ivagnen o dra över en tröskel, då skriker han inte :) i natt tog det 30 minuter innan han somnade om men då bökade han bara, inget skrik. Kanske kanvara något att testa?
    Vi har inga trösklar.. ;) Sen känner jag att då kanske man skapar ett annat problem.., Nu har vi äntligen fått henne till att sova lite bättre och före 6.30 går vi oftast inte upp längre. Ska hon sova i vagn på nedanvåningen så kommer hon börja vakna tidigare igen..
Svar på tråden Hur sluta med nattätandet?