Hej! Jag och min sambo åkte till Bali 2011 med vår son som då var 1 1/2 år gammal. Vi stannade i tre veckor och hade en helt underbar semester! Jag kan verkligen rekommendera Bali! Vi bodde i Sanur som passar perfekt för familjer med barn. I Sanur finns restauranger, billiga massageställen, affärer och en mataffär där man bl.a. kan köpa blöjor mm. Sanur är lugnt och det är (vad vi märkte av) inget direkt nattliv. Vi hade ca 100 m till havet från vårt hotell. Längs stranden i Sanur finns ett promenadstråk där man kan gå med barnvagn längs stranden. Vi åkte på några dagsutflykter i egen bil med guide, bl.a. till ett tempel på södra Bali där man kan titta på balinesisk dans, till Ubud, till terassodlingar och risplantage, till fruktplantage, till en av vulkanerna och till Kuta beach. Maten var god och det fanns massor av fina saker att köpa. Vår lilla son trivdes som fisken i vattnet. Han gillade inte spjälsängen på hotellet de första nätterna, men det var det enda. Vi hade med oss gröt och en del barnmat men han åt även den inhemska maten och massor av frukt. //Malin