öm vid/på magen
Hur länge efter förlossningen var du öm om du tog på magen? Och för dig som blev sydd, när kunde du sitta ordentligt?
Hur länge efter förlossningen var du öm om du tog på magen? Och för dig som blev sydd, när kunde du sitta ordentligt?
2 dagar kanske, sitta utan problem kunde jag göra direkt, syddes dock med lättare stygn.
Minns inte att det var ömt särskilt länge.. Sitta kunde jag göra direkt, kissa däremot tog över en vecka men de hade sytt precis vid urinröret.
Jag var inte öm i magen om jag tog på den . Men kunde nog inte sitta/sätta mig normalt på kanske 2,5 vecka. Sen stramade det när jag satte mig eller satt fel eller gick i ca 2,5 månad. Blev knte sydd jätte mkt men hade stygn långt fram.
Jag har fött tre barn och har inget minne av att ha varit öm på magen. Kan i alla fall inte varit mycket eller länge. Har bara sytt två stygn och det var med bsrn två. Var ömt att sitta första två dygnen cirka. Efter trean var det en pina att sitta och rätt länge - hemorrojder. Inte roligt. Tog ett par veckor att få någorlunda bukt med.