• Anonym (Aj)

Kraftig "mensvärk" tre veckor efter missfall.

Nu på eftermiddagen kvällen har jag fått som kraftig mensvärk  i nedre delen av magen samt ryggslutet som strålar ner mot benen. Jag hade ett missfall för, ett mycket tidigt sådant, för ca tre veckor sedan. Jag blödde som normal mens men hade inga smärtor. Nu blöder jag inte annars skulle jag kunna tro att det är vanlig men kraftig mensvärk. Borde jag kontakta kvinnokliniken? Känns lite fånigt att göra det. Jag har som ägglossningsflytningar men så här känner jag inte när jag har ägglossning. kan man få ond ägglossning efter ett missfall?

• Svar på tråden Kraftig "mensvärk" tre veckor efter missfall.
  • Maya03

kan tänka mig att man kanske kan reagera mer på ägglossningen efter.. När jag fick tillbaka ägglossning/mens igen efter min graviditet/förlossning så hade jag väldiga symtom som jag inte haft förut, skitjobbit va de!

• Anonym (Aj)

Nu har smärtan släppt lite så du har nog rätt. jag har haft ett tidigt missfall tidigare och då hade jag så jädra ont i magen vid nästkommande menstruation så att jag kräktes av smärtan. Då åkte jag till akuten för att jag blev så rädd och fick ligga på kvinnoklinikens brits över natten. ha ha. det är skumt när jag fött mina ungar med nästan ingen smärtlindring alls. Konstigt med smärta.

Svar på tråden Kraftig "mensvärk" tre veckor efter missfall.