• Pyret82

50/50 boeende? 80/20?? hjälp

Jag mår piss. Vi har barot separerade sen dottern var 2år och hon fyller nio i sommar. Vi har haft henne 50/50 sen dess men det har aldrig funkat för henne. Hon har för jobbig separationsångest och gråter och mår dåligt över byterna ofta. Vi har prövat varannan vecka och 2veckor/ställe för att minska uppbrotten. Vi kommer byta till 80/20 snart (varannan helg) och vad som blir vad är oklart.... ont i hjärtat. Hon är skriven hos oss och går i skolan här. Vi bor i nybyggd villa men jag tänker inte tävla. Det är ett gemensamt beslut för HENNES välmåeende. Hon är för liten att ta beslutet själv så vi ska ta ett beslut hos familjerätten som får vägleda oss....... hon vet inte vart hon vill bo mest och har två kärleksfulla hem.

Tankar/erfarenheter av 80/20 booende etc?? Jag är sjukt vilsen och mår skit.... ångest inför nattning sen jag vaknade imorse.....

• Svar på tråden 50/50 boeende? 80/20?? hjälp
  • IsDimma

Ni tror inte att hon skulle må bättre av att sova bara två eller tre nätter i taget för att sen byta.

• Oklok

Jag funderade precis som IsDimma på om inte tätare byten skulle fungera?

Separationsångest kanske avtar lite om hon träffar båda föräldrarna ofta.

• Pyret82

Det är nog för förvirrande för henne :( det hon har svårt för är "uppbrotten"...

• IsDimma

Ja men uppbrotten blir kanske inte lika stora om hon vet att det bara är en dag eller två tills hon får träffa dig eller pappan igen.

• BioBonus
    IsDimma skrev 2014-01-05 21:42:08 följande:
    Ja men uppbrotten blir kanske inte lika stora om hon vet att det bara är en dag eller två tills hon får träffa dig eller pappan igen.
    Tänker lite likadant. Tätare byten gör kanske separationsångesten mindre? 2-2-3 schema kanske kunde funka? Då blir inte tiden ifrån den ene föräldern lång, men det blir ändå ett förutsägbart schema.
  • Kasperina

Jag tänkte samma sak. Min femåring mår jättedåligt om det går en hel vecka mellan byten och har svårt med uppbrott, men när vi byter 2 ggr/vecka funkar det jättebra

Svar på tråden 50/50 boeende? 80/20?? hjälp